رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ظرفیت بسیار بالایی جهت توسعه همکاری‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی بین ایران و افغانستان وجود دارد.

دکتر حبیب غزنوی در نشست ویدیو کنفرانسی با مقامات محلی ولایت بلخ افغانستان گفت: آموزش نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت باتوجه به نیاز کشور افغانستان، گسترش همکاری‌ها در زمینه کنترل، پیشگیری و درمان برخی بیماری‌ها مانند سل، مالاریا و وبا، کرونا و سایر بیماری‌ها از جمله محور‌های اصلی همکاری‌های بین دو کشور می‌تواند باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان و وجود زیرساخت‌های مناسب در حوزه آموزش، از پتانسیل بالقوه‌ای برای پذیرش دانشجویان کشور افغانستان در مقاطع دستیاری برخوردار است.

وی اظهار کرد: همسایگی، اشتراکات مذهبی و مسائل فرهنگی باعث شده است تا مردم ما با کشور افغانستان مراودات زیادی داشته باشند.

عزنوی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت گروه G۵ در زمینه توسعه همکاری‌های مشترک بهداشتی و درمانی به نحو مطلوب استفاده کرد.

همچنین دکتر رضوانی مدیر امور بین الملل وزارت بهداشت نیز گفت: مسائل بهداشت و درمان مرز نمی‌شناسد.

مدیر امور بین الملل وزارت بهداشت بیان کرد: مشکلات و معضلات حوزه سلامت به همکاری مشترک همسایگان رفع خواهد شد.

رضوانی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ظرفیت بسیار خوبی جهت توسعه همکاری بهداشتی و درمانی مشترک و انجام تحقیقات کاربردی برای حل مشکلات بهداشتی منطقه‌ای وجود دارد.

وی اظهار کرد: از اهتمام ویژه رئیس دانشگاه، مدیران و معاونین جهت توسعه بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان تقدیر و قدردانی می‌نمایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار