ادامه اعتراضات و اعتصاب‌ها به اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه

فرانسه برای موج سوم اعتصاب‌ها و اعتراضات سراسری علیه برنامه‌هایی برای طولانی‌تر کردن کار فرانسوی‌ها قبل از بازنشستگی آماده می‌شود.

وزیر کشور فرانسه گفت ۱۱ هزار پلیس و ژاندارم روز سه شنبه برای کنترل تظاهرات در سراسر فرانسه از جمله ۴۰۰۰ نفر در پاریس بسیج خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، احزاب مخالف، اتحادیه‌های کارگری و سازمان‌های جوانان خواستار برگزاری سومین روز اعتراضات گسترده در مخالفت با اصلاح نظام بازنشستگی پیشنهادی دولت فرانسه شدند.

مخالفان خواستار برگزاری تجمعاتی در روز سه شنبه و اختلال در سامانه حمل و نقل شده اند.

بررسی اصلاحات مربوط به نظام بازنشستگی پیشنهادی دولت الیزابت بورن ،نخست وزیر فرانسه از روز دوشنبه در مجمع ملی این کشور آغاز شده است.

پیش بینی می‌شود اختلال در حمل و نقل کمتر از اعتصابات و تظاهرات روز‌های ۱۹ و ۳۱ ژانویه گذشته باشد که طی آن بیش از یک میلیون تظاهرکننده در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمدند.

هشت اتحادیه کارگری و پنج سازمان جوانان خواستار محکومیت اصلاحات پیشنهادی دولت برای نظام بازنشستگی شده اند. احزاب چپ و حزب تجمع ملی نیز به این اصلاحات اعتراض دارند.

بررسی لایحه اصلاحی تامین مالی شامل اصلاحات بازنشستگی که به ویژه برای تعویق سن قانونی بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال پیش بینی شده است، روز دوشنبه در مجمع ملی فرانسه آغاز شد.

نتیجه بحث در مورد این اصلاحات نامطلوب و حیاتی برای دومین دوره پنج ساله ریاست جمهوری امانوئل مکرون نامشخص است.

اصناف و اتحادیه‌های حمل و نقل از اختلال در حرکت قطار‌ها در روز سه شنبه خبر داده اند. تردد قطار‌های یورو استار به انگلیس و سوئیس نیز با اختلال مواجه خواهد شد.

اداره کل هوانوردی غیرنظامی به شرکت‌ها توصیه کرده است که به دلیل اعتصاب کنترل کنندگان ترافیک هوایی از هر پنج پرواز فرودگاه اورلی پاریس، یک پرواز را لغو کنند.

در بخش انرژی، فدراسیون ملی معادن و انرژی خواستار اعتصاب در روز‌های ۷ و ۸ فوریه در شرکت‌های صنعت برق و گاز شده است.

مانند دو روز اول اعتراض، جنبش اعتصاب، مدارس را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در بیانیه مطبوعاتی مشترک اتحادیه‌های مختلف آمده است اتحادیه‌ها از همه مردم می‌خواهند که از طریق اعتصابات و تظاهرات گسترده‌تر در روز سه شنبه و سپس در روز شنبه ۱۱ فوریه برای نه گفتن به این اصلاحات بسیج شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ادامه اعتراضات و اعتصاب‌ها به اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه
خوب ملت فرانسه اعتراض دارند پس چرا رسیدگی نمی شود؟ چرا امانوئل مکرون فضول کشورهای دنیا و نوچه آمریکا حرکتی برای بهبود وضعیت مردم فرانسه نمی کند؟
چی شد فرانسه که مهد آزادی بود ! فقط لب و دهان اند فقط . ولی در عمل صفر ...
آخرین اخبار