استاد ادبیات و سینمای فرانسه:

بازدید از موزه سینما «عباس کیارستمی» را برایم زنده کرد

کمال بن وناس، از موزه سینمای ایران به عنوان سینمای عباس کیارستمی یاد کرد.

کمال بن وناس، استاد ادبیات و سینمای فرانسه در تونس بعد از برگزارشدن ورک شاپ «روش‌ها و تکنیک‌های فیلمنامه اقتباسی» در سالن فردوس موزه سینما که در بخش بین الملل چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر صورت گرفت از تالار‌های موزه سینما بازدید کرد و گفت: از این که به ایران آمدم خوشحال و بسیار شگفت زده شدم و درواقع، با دیدن موزه سینما، بهترین بازدید تاریخی‌ام را در ایران به ثبت رساندم.

او تأکید کرد: فرهنگ ایرانی نشان دهنده اصالتی است که همیشه در همه جای جهان از آن یاد می‌شود. اتفاق بسیار خوبی است که جوایز و آثار سینمایی در چنین باغ زیبای ایرانی نگهداری می‌شود و جالب است که دیدن آن، تنها به جوایز و آثار بسنده نمی‌شوند بلکه نشان دهنده پیشرفت فنی سینمای ایران و جایگاهی برای هنرمندان سرزمینی قائل شده اند که تمدنی دیرینه دارد.

کمال بن وناس با بیان این که خوب است تا همه کشور‌های جهان موزه سینما داشته باشند، ادامه داد: وقتی به تونس برگردم درباره سفر جذابم به ایران و مخصوصاً حس خوبی که از دیدن این بنای تاریخی پیدا کردم، خواهم نوشت و آن‌ها را به یادگار نگه خواهم داشت.

او با بیان این که از دیدن گنجینه زنده یاد عباس کیارستمی در موزه سینما شگفت زده شده است، گفت: عباس کیارستمی از نوادر سینما بود و برای من نه تنها یک کارگردان حرفه‌ای بلکه یک شخصیت مهم تأثیرگذار در سطح جهان، سینمای تونس و همه طرفداران سینما است و از این که در یک مرکز سینمایی، جوایز و یادگاری‌های این هنرمند نگهداری می‌شود بسیار خوشحال شدم و از دیدن جوایز او لذت بردم و درواقع، این بازدید خاطرات سینمای کیارستمی را در من زنده کرد.

کمال بن وناس ادامه داد: عباس کیارستمی دیگر در جمع ما سینماگران نیست، اما می‌توانیم درکنار آثار و جوایز ارزشمند او بایستیم و به او ادای احترام کنیم. از این که فرصتی فراهم شد تا با دیدن آثار استاد کیارستمی خاطراتش در ذهنم زنده شود، تشکر می‌کنم.

او افزود: برای گسترش و همکاری‌های بیشتر بین ایران و تونس خوب است تا مراودات فرهنگی بیشتری صورت گیرد و بتوانیم به صورت مشترک هفته فیلم در ایران و تونس برگزار کنیم و به سینماگران سرشناس بپردازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار