بیش از ۹ هزار معتاد زیر پوشش برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد هستند

به گفته دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد ۹ هزار و ۴۶۵نفر زیرپوشش برنامه های درمانی،آموزشی و سایر حمایت های این شورا در استان هستند.

سید ناصر رضایی افزود: ۲۷ مرکز نگهداری معتادان،۲۱ مرکز ترک اعتیاد و یک مرکز اجتماع محور برای درمان معتادان در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کند.

او گفت: از سال گذشته تاکنون ۲۱ طرح برای اشتغال بهبود یافتگان از دام اعتیاد با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومانی در استان اجرا شده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح ها از سوی سازمان های مردم نهاد پیشنهاد و پس از تایید شورای مواد مخدر استان اجرا شد.

رضایی تاکید کرد: همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۹۳۵ نفر بهبود یافته از دام اعتیاد در استان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده اند که این آموزش ها در قالب ۵۹ دوره تحقق یافته است.

او خاطرنشان کرد: تاکنون پنج کانون یاریگران کار در استان بهره برداری شده و ۱۲ کانون دیگر در دست اجراست.

رضایی با اشاره به اینکه طرح یاریگران زندگی مهمترین برنامه پیشگیری از اعتیاد در استان است ابراز کرد: یکهزار و ۱۱۱ مدرسه متشکل ۱۱۰ هزار دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش این طرح هستند.

او می گوید:طرح یاریگران زندگی با هدف خود مراقبتی دانش آموزان و با همکاری آموزش و پرورش در مدارس استان در دست اجراست.

رضایی افزود: طرح یاریگران زندگی به دنبال گسترش و ارتقای سطح آموزش‌ به‌ منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد به صورت همزمان برای سه گروه تاثیرگذار در نظام آموزشی شامل دانش‌آموزان، والدین و اولیای مدارس می باشد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: توزیع هفت هزار و ۵۰۰ نسخه بروشور آموزشی، برگزاری دوره های آموزشی با شرکت سه هزار و ۹۰۰ نفر و مشاوره تلفنی رایگان به منظور راهنمایی ۶۰۰ نفر در دانشگاه ها از دیگر اقدام ها برای پیشگیری از اعتیاد در استان است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیاز است پیشگیری و کاهش سوء مصرف مواد مخدر به صورت تخصصی و هدفمند از سوی متولیان امر انجام شود تا شاهد کنترل، مهار اعتیاد و آثار مثبت اقدامات انجام شده باشیم.

رضایی اظهار کرد: با آموزش های عمومی، آگاه سازی خانواده ها و به تبع آن جوانان، کنترل حاشیه نشینی و عزم عمومی می توان در جهت کنترل و مبارزه مواد مخدر اقدامات موثری انجام داد.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال ۶ هزارو ۳۲۰ کیلو گرم مواد مخدر در این استان کشف شده است.

رضایی تاکید کرد: در این مدت یکهزار و ۶۶۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.