پرداخت ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات به دانش بنیان‌های قزوین

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت : از محل تبصره ۱۸ میزان، ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحد‌های دانش بنیان پرداخت شد.

احمدی  رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: از محل تبصره ۱۸ میزان، ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحد‌های دانش بنیان پرداخت شد و عملکرد ما در پرداخت تسهیلات ۱۱۸ درصد بود.

احمدی اظهار کرد: ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان با ریاست استاندار در قزوین فعال شده و بزودی چهار کارگروه تخصصی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، علوم پزشکی و فناوری‌های خلاق و نرم فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت‌ها برای واگذاری زمین‌های پارک علم و فناوری شناسایی شده که تا پایان سال واگذاری‌ها انجام می‌شود و ساخت و ساز‌ها بعد از آن آغاز می‌شود و زیرساخت‌ها برای حدود ۱۴ شرکت فراهم شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین بیان کرد: رشد بودجه پارک‌ها برای امسال عدد خوبی نبوده و بودجه پارک قزوین مناسب نیست، البته با پیگیری‌های صورت گرفته برای افزایش بودجه قول مساعد داده شد، تخصیص بودجه مصوب سال جاری هم تاکنون تا نزدیک ۹۰ درصد محقق شده است.

وی گفت: در حوزه زیرساخت‌های فیزیکی مجوز‌های خوبی از وزارت علوم اخذ شده، در نقشه کشوری سه استان است که از نظر مراکز رشد جزء پایین‌ترین‌ها است و قزوین هم جزء آن‌ها قرار دارد و در تمرکز زدایی در حوزه زیست بوم خوب عمل نکرده‌ایم و تمرکز بر قزوین است و برای حل این چالش باید برای هر شهرستان استان یک مرکز رشد مستقل ایجاد شود که چهار مجوز در آبیک، تاکستان، بوئین زهرا و البرز اخذ شده که تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

این مسئول عنوان کرد: توسعه مراکز رشد تخصصی و همچنین چهار پردیس مشترک در برنامه قرار دارد و موافقت اصولی آن‌ها اخذ شده است که دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی یکی از آن‌ها است که در اسفند ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: کشور با مقاله دادن رشد نمی‌کند و باید بستر در داخل استان ایجاد شود تا فارغ التحصیلان بتوانند فعالیت کنند و توسعه پارک قزوین در اندازه قزوین نبوده و باید رشد بیشتری داشت و ظرفیت قزوین بالاتر است و پارک باید توسعه‌یافته‌تر می‌شد.

احمدی ادامه داد: اقتصاد صنایع خلاق در سطح جهان مطرح است، اما ما سهمی از صادرات صنایع خلاق نداریم که امیدواریم با فعالیت خانه خلاق این اتفاق رخ دهد؛ با آموزش و پرورش تفاهم نامه امضا شده و بزودی دو مرکز خلاق و خانه رشد دانش‌آموزی در استان راه‌اندازی می‌شود.

ارتباط پارک علم و فناوری با روسیه هدف‌گذاری شده است

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین افزود: رویداد تانا در استان برگزار شد که بر احصای نیاز‌ها تمرکز دارد و ۱۷۳ نیاز احصاء شده و ۹۶ مورد برای پاسخگویی پیدا شد و به انعقاد ۱۰ میلیارد تفاهم نامه بین صنایع و فناوران منجر شده است و این برگزاری رویداد دائمی خواهد بود و به طور مداوم شاهد برگزاری آن در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

وی عنوان کرد: ۳۴ دانشجو در ۱۳ واحد فناور در طرح دستیار فناور جذب شد که براساس تخصص خود توانمند شدند.

این مسئول اظهار کرد: تاسیس یک رویداد-نمایشگاه برند استان طراحی شده است و ۲۰ کاروان راهیان پیشرفت از پارک بازدید کردند که بیش از ۴۰ مدرسه را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: برخی از پارک‌ها وارد ارتباطات بین المللی شدند، پتانسیل صادرات پارک قزوین بالا است و در همین راستا همکاری با روسیه و یا یکی از کشور‌های آسیای میانه هدف‌گذاری شده است.

احمدی گفت: برای مرکز نوآوری چشمه نور برنامه ریزی شده که سه دانشجوی پسادکتری را در این مرکز مستقر کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: نزدیک ۵ میلیارد تومان از بودجه جاری پارک به شرکت‌های داخل پارک تسهیلات پرداخت شده که حدود ۳۵ درصد بودجه پارک است.

وی بیان کرد: بخش خصوصی به آر اند دی و نوآوری اعتقاد ندارند و همین باعث افت شرکت‌ها شده و برای توجه واحد‌ها به این بخش برنامه‌هایی درنظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: قزوین از استان‌های کاندید برای راه‌اندازی شهرک تولید محتوا است و آینده استان در حوزه مجازی می‌تواند بسیار فعال باشد.

وی بیان کرد: بخش خصوصی که با رانت وارد پارک شود ضرر خواهد کرد و بدهکار از پارک خارج می‌شود و از این رو حمایت از واحد‌ها براساس فشار‌ها نیست و اگر پارک سیاسی شود، رسالت خود را نخواهد داشت.

احمدی گفت: شرکت‌هایی داریم که برای حل مشکلات مختلف مانند آلودگی استان و نیروگاه توانمتد هستند و واحد‌هایی داریم که برای حل مسایل استان توانایی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.