تعیین تکلیف ۲۵۲ دستگاه خودرو توقیف شده در پارکینگ‌های خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف شده ۲۵۲ دستگاه خودرو تعیین تکلیف شدند.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف شده مربوط به پرونده‌های مواد مخدر، با پیگیری و اقدامات لازم، ۲۵۲ دستگاه خودروی توقیف شده در پارکینگ‌های استان مرتبط با این موضوع اعم از سبک و سنگین، تعیین تکلیف شدند که وجه حاصل از فروش خودرو‌های به مزایده گذاشته شده مبلغ ۲۴۲ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: همچنین پیرو دستور رئیس قوه قضاییه برای تسریع در تعیین تکلیف اموال توقیفی و متعاقب آن بخشنامه دادستان کل کشور، مقرر شد در راستای اجرای ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی و به‌منظور جلوگیری از تضییع و تخریب وسایل نقلیه توقیفی در پرونده‌های مواد مخدر که بیش از سه ماه از توقیف آن‌ها گذشته باشد، اقدامات مقتضی معمول شد که در این خصوص جلسه کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار و تصمیمات مناسب اتخاذ شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تمام خودرو‌های توقیفی قبل از سال ۱۳۹۹، تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شوند.

دهقانی تصریح کرد: نظارت میدانی و بازرسی از پارکینگ‌ها و انبار‌های اموال توقیفی در شهرستان‌ها در راستای حفظ و حراست از بیت المال و تعیین تکلیف به موقع اموال، یکی از موارد مورد تاکید مسئولان قضایی کشور است که در همین راستا اقدامات موثری در استان صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.