دستگیری پنج شکارچی غیرمجاز در بیله‌سوار و گرمی مغان

رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌زیست بیله‌سوار گفت: پنج شکارچی غیرمجاز در این شهرستان دستگیر شدند.

عسگر جبرائیلی رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌زیست بیله‌سوار گفت: این متخلفان که اقدام به شکار غیرمجاز یک قطعه پرنده حمایت‌ شده دراج نموده بودند، دستگیر و یک قبضه اسلحه دولول و پنج تیر فشنگ از آنها کشف و ضبط شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط‌زیست بیله‌سوار می گوید: شهرستان بیله‌سوار به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی مناسب و همچنین وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی و منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت‌ شده مهاجر و بومی از جمله گونه دراج است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی هم گفت: ماموران یگان حفاظت این شهرستان طی ماموریت گشت و کنترل در زیستگاه‌ها ۲ نفر را که اقدام به پهن کردن تور و زنده‌گیری سهره طلایی در مناطق مختلف کرده بودند، دستگیر کردند.

رضا رحیمی می گوید: سایر ادوات زنده‌گیری از جمله دو ست تور زنده‌گیری و ۲ عدد قفس ضبط شد و این افراد به مراجع قضایی معرفی شدند.

او با تجلیل از همکاری مقام قضایی، فرماندهی و پاسگاه‌های مرزی شهرستان، از عموم مردم بویژه دوستداران محیط زیست خواست با توجه به ممنوعیت هرگونه شکار و زنده‌گیری در سال جاری، هرگونه تخلف در زمینه‌های مختلف زیست محیطی را از طریق شماره تلفن ۱۵۴۰ اعلام کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.