فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی تکنولوژی نسل پنجم اینترنت

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اعلام اینکه تمام زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی تکنولوژی نسل پنجم اینترنت در استان فراهم شده است، گفت : تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ این تکنولوژی در استان کرمانشاه شروع به سرویس‌دهی می‌کند.

حمیدرضا امیری سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه در نشست خبری با گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توضیح داد که تمام تجهیزات لازم برای راه اندازی تکنولوژی نسل پنجم اینترنت (۵ G) در استان خریداری و نصب شده و حتی قرار بود امسال اقدام به سرویس دهی کند که به دلیل برخی موارد فنی راه اندازی آن به سال آینده موکول شد.

وی افزود: برای راه اندازی نسل پنجم اینترنت در استان کرمانشاه ۲ سایت به طور کامل آماده شده و زیرساخت‌های آن برای سرویس دهی فراهم است و در اردیبهشت ماه سال آینده مشترکان اینترنت می‌توانند در بخش‌هایی از استان کرمانشاه از این تکنولوژی استفاده نمایند.

به گفته وی این سایت‌ها هنوز روشن نشده و اقدام به سرویس دهی نکرده اند، اما زیرساخت‌های آن آماده است.

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به گلایه برخی مشترکان از کیفیت اینترنت تلفن همراه در استان، گفت: با راه اندازی سایت‌های نسل پنجم بخش زیادی از مشکلات مربوط به کیفیت خدمات اینترنت تلفن همراه در استان برطرف می‌شود.

بهره برداری از ۵ پروژه کلان شرکت مخابرات در استان کرمانشاه

امیری با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به افتتاح و بهره برداری از پنج پروژه کلان این شرکت در استان به این مناسبت اشاره کرد و گفت: برای بهره برداری از این طرح‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شرکت مخابرات هزینه شده است.

وی ایجاد ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری، ایجاد و نصب ۱۰ هزار پورت شبکه خانگی اینترنت، راه اندازی ۱۴ سایت تلفن همراه و راه اندازی ۱۵ دستگاه کافه نوری را از جمله این طرح‌ها ذکر کرد.

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه به وضعیت موجود ارتباطات در استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۵۰۰ هزار شماره تلفن ثابت در استان فعال است و ۱۴۴ هزار پُرت پرسرعت اینترنت در استان ظرفیت سازی شده که از این تعداد ۷۰ هزار پُرت فعال است.

وی به حدود ۸۰۰ هزار سایت تلفن همراه و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک همراه اول در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد مشترک یک میلیون و ۲۴۰ هزار مشترک دارای سرویس دیتا هستند.

امیری میزان شبکه فیبرنوری در استان کرمانشاه را اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر اعلام کرد.

مخابرات ۶۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه یکی از چالش‌های این شرکت را عدم همخوانی درآمد و هزینه‌های شرکت دانست و گفت: تعرفه‌ها ثابت مانده و تجهیزات را به نرخ روز و با ارز خریداری می‌کنیم در حالیکه درآمد ما به ریال است و این به چالش بزرگی برای شرکت مخابرات تبدیل شده است.

وی به مطالبات شرکت مخابرات از مشترکان حقیقی و حقوقی اشاره کرد و افزود: اکنون ۶۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب داریم و از رسانه‌ها می‌خواهیم ما را در وصول این مطالبات یاری دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار