سازمان پزشکان بدون مرز:

منجمد ماندن دارایی‌های افغانستان اقتصاد این کشور را فلج کرده است

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد بازیگران جهانی مشکلاتی را که در نتیجه بحران اقتصادی در بخش بهداشت ایجاد گردیده حل کنند.

سازمان پزشکان بدون مرز در یک گزارش تازه اعلام کرد که منجمد ماندن بیش از هفت میلیارد دالر دارایی افغانستان در بیرون از افغانستان و تحریم‌های اعمال شده از سوی جامعه‌جهانی اقتصاد افغانستان را فلج کرده است.

سازمان داکتران بدون مرکز (MSF) در گزارشی اعلام کرد که افغانستانی ها در نتیجه فقر، محدودیت‌ها و سیستم غیر فعال صحی از دسترسی به خدمات صحی محروم مانده اند. 

این سازمان توصیه کرده است که کشورها و نهادهای کمک کننده و مقامات محلی باید به صورت فوری در زمینه احیای خدمات صحی در روستاها کار کنند تا دسترسی مردم به این خدمات آسان‌تر گردد.

در این گزارش همچنان آمده است که بازیگران جهانی بایستی مشکلاتی را که در این راستا در نتیجه بحران اقتصادی ایجاد گردیده حل کنند و اطمینان حاصل نمایند که تعداد قابل ملاحظه‌ای از زنان در بخش های صحی فعالیت می کنند.

فیلیپ ریبیرو،  نماینده سازمان داکتران بدون مرز در افغانستان گفته است که یکی از مشکلات اساسی نبود نهادهای صحی مجهز در روستا هاست؛ وی در ادامه افزود که روستا نشینان به همین خاطر مجبور می شوند تا برای دسترسی به خدمات صحی فاصله‌های طولانی را بپیمایند٬ این درحالی است که بسیاری از مردم توان سفر را نیز ندارند٬ اما مجبور اند.

این نشریه در ادامه نوشته است که در نتیجه جنگ‌های چهار دهه اخیر در افغانستان٬ حوادث طبیعی و همچنان شیوع بیماری کرونا نیازمندی مردمان این کشور را به کمک‌های بین المللی افزایش داده است.

پیش از این نیز پل اشپیگل،  مدیر مرکز صحی بشردوستانه دانشگاه جان هاپکینز هشدار داده بود که بخش‌های بزرگی از سیستم صحی افغانستان به دلیل تحریم‌های غرب، با سقوط مواجه اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار