۱۸۰ میلیون یورو ارزآوری کارخانه فولاد روهینا دزفول

مدیر کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول گفت: این کارخانه با صادرات ۳۰۰ هزار تن میلگرد طی امسال، ۱۸۰ میلیون یورو ارزآوری داشته است.

علی جابریان محمود در حاشیه آیین بهره برداری طرح اکسیژن کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول گفت: کارخانه فولاد روهینا جنوب ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار تن میلگرد را دارد، ولی به علت کمبود گاز و برق اکنون تولید آن حدود ۷۵۰ هزار تن است.

او خواستار حل مشکل گاز و برق این کارخانه با همکاری مسئولان شد و افزود: فولاد روهینا جنوب ۲ کارخانه دارد که درصد بالایی از تولیدات این کارخانه‌ها صادر می‌شوند.

آقای جابریان می‌گوید که قیمت فولاد دزفول ۵۰ دلار از همه کارخانه‌های خارج از کشور گران‌تر است و اگرچه محصولات ایرانی باید به خاطر تحریم ارزان‌تر بفروش برسند، ولی فولاد دزفول نسبت به بقیه کارخانه‌ها گرانتر است و ارزآوری خوبی برای کشور به همراه دارد.

مدیر کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول گفت: انتظار بر این است که با توجه به کیفیت محصولات، گرانتر بودن در کشور‌های خارجی و بازار فروش خوب اجازه دهند محصول خود را صادرات کنیم.

عراق به دلیل توسعه ساخت و ساز‌ها پس از ویرانی آن از سوی گروه‌های افراط گرا یکی از متقاضیان فولاد روهینا است که مقامات این کارخانه نیز نسبت به آن اذعان داشته و خواستار اجازه صادرات بیشتر این محصول هستند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: باتوجه به اینکه برخی از محصولات باکیفیت توانستند بازار خوبی در عراق داشته باشند افزایش صادرات پیشنهاد قابل توجهی است.

محمدمهدی برادران افزود: این آمادگی را داریم که موضوع را مطرح و ظرفیت صادرات فولاد را بالا ببریم تا ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.