شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل/ فعالیت ۳۰۳ مدرسه در کشور تنها با یک محصل

معاون ابتدایی آموزش و پرورش گفت: ۲۰۴ هزار و ۳۱۲ دانش آموز از تحصیل جا مانده اند.

نجفی پازوکی گفت: نسبت دانش آموزان دختر به کل دانش آموزان ۴۰.۱۵ درصد بوده که اکنون به ۴۸.۶۰ درصد رسیده است. همچنین این شاخص یعنی نسبت دانش آموزان دختر به کل دانش‌آموزان در بخش روستایی در ابتدای انقلاب ۳۳.۳۰ درصد بود که به ۴۸.۳۱ درصد رسیده است و شاهد ۱۵ درصد افزایش هستیم.

وی افزود: پس از انقلاب تعداد آموزشگاه‌ها و مدارس روستایی ۱۱۳ درصد و کلاس‌های روستایی ۱۰۵ درصد افزایش داشته است.

پازوکی ادامه داد: ما برای جلوگیری از بازماندگی تحصیلی حدود ۳۰۳مدرسه تک دانش آموز و ۴ هزار و ۷۲ مدرسه زیر پنج نفر ایجاد کرده‌ایم. همچنین برای کودکان عشایری ۲۴۵ مدرسه شبانه روزی عشایری در شیراز ایجاد کرده‌ایم.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان ابتدایی باید از جنبه های مختلف شایستگی کامل داشته باشند و برای به دست آوردن این شایستگی باید تعلیم و تربیت ببینند؛ به همین علت اقداماتی را انجام داده‌ایم.

پازوکی گفت: در آذر فراخوانی صادر کردیم تا دانش آموزان در جشنواره‌ای با حاج قاسم عهد نامه‌ ببندند. در همین راستا حدود ۱۰۰ اثر برای ما فرستاده شد. طبق آمار ۷۲۶ منطقه در یک ماه درباره حاج قاسم اعلام نظر کردند.

وی گفت: اقدام دیگر جشن تکلیف نونهالان است که جریان سازی شده تا تعلیم و تربیت دانش آموزان آسان‌تر شود؛ در همین راستا کانالی در شاد ایجاد کرده ایم.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش با اشاره به رونمایی از سامانه شهید علی محمود وند بود، گفت: در بخش آموزش برایمان مهم است کار مفید انجام دهیم. پیش از این طرح‌هایی  را به معلم ارائه می کردیم و معلم مجبور بود در خصوص این طرح‌ها گزارش‌هایی را به ما ارائه دهد. به همین علت محتوای دروس را تغییر دادیم و درصدد هستیم تا معلمان را توانمند سازیم.

وی افزود: متاسفانه طبق تحقیقات ما نرخ مردودی در ابتدایی ۳ درصد است. ۲۰۴هزار و ۳۱۲ دانش آموز از تحصیل جا مانده اند. ما از طریق سامانه محمودوند حدود ۴۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز یعنی بیش از۲۲ درصد را جذب کرده ایم. ما با کمک این سامانه ابتدا دانش آموزان را شناسایی جذب می کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات آموزشی ایجاد کتابخانه کلاسی است که ۳۰۰۰عنوان کتاب به این نوع  از کتابخانه ها ارائه داده ایم.

او ادامه داد: روز کتاب‌خوانی در ۳۲استان در ۳۲مدرسه کتابخانه کلاسی را رونمایی کرده ایم و از استان‌ها خواستیم تا در ایجاد این نوع کتابخانه به ما کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی
۱۳:۴۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
چه زمانی معلمان زیر خط فقر را شناسایی خواهید کرد؟؟؟
آخرین اخبار