رسیدن به خودآگاهی مهم‌ترین گام در ازدواج است

یک مدرس دانشگاه در ملایر گفت: دختران قبل از ورود به زندگی مشترک باید به خودآگاهی برسند.

فروزان کردیوند در نشست تخصصی «زنان و خانواده، تربیت نسل انقلابی» که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با همکاری بسیج هنرمندان برگزار شد به اهمیت و نقش مادر در خانواده اشاره کرد و گفت: مادر، دارای عشق ذاتی است که خداوند این عشق را در وجود پاک و مقدسش به ودیعه گذاشته است.

او با تاکید به نقش اساسی و سازنده مادر در خانواده دختران امروز را به توجه به دو مسئله، توصیه کرد: مسئله اول «خودآگاهی» است که با توجه به این مسئله ضرورت دارد که آحاد مردم اجتماع و علی الخصوص دختران قبل از ورود به زندگی مشترک بر خود آگاهی تمرکز داشته و با تمرین و ممارست وجود خود را درک کنند.

یک مدرس دانشگاه در ملایر تصریح کرد: زنان باید عنوان یک انسان به حقوق طبیعی خود و نیاز‌ها و خواسته‌هایشان اشراف داشته و رسیدن به این حقوق و رفع نیاز‌ها را اولویت بدانند و از طرح خواسته و نیازهایشان دچار استرس و عذاب وجدان نشده و بدانند که با برطرف شدن خواسته‌ها و رسیدن به حقوق طبیعی شان، می‌توانند کیفیت زندگی بهتری را تجربه کنند.

کردیوند از مهارت جرات مندی به عنوان دومین مهارت لازم برای زندگی صحیح و اصولی نام برد و افزود: با تمرین و ممارست در کسب این مهارت بسیاری از استرس و اضطراب‌ها از زندگی رخت بربسته و امید و نشاط جایگزین میشود.

او افزود: با توجه به رویارویی ما با دهه تحول لازم است که با علم روز پیش رفته و با مدد گرفتن از مشاوران امین و متخصصان عرصه روانشناسی و مشاوره سبک زندگی صحیح را بیاموزیم و با ترویج آن در جامعه سهم بسزایی در آرامش روانی جامعه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار