دهقانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جذب بیش از ۵۰۰۰ هزار نخبه تا پایان سال آینده

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: برای جذب نخبگان پیشنهاد‌های خوبی مطرح شده و تا پایان سال آینده جذب ۵۰۰۰ هزار نفر از نخبگان را خواهیم داشت.

روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت:برای جذب نخبگان پیشنهاد‌های خوبی مطرح شده است. ما در دوره اول به صورت آزمایشی با ۳۵ نفر کار خود را آغاز کردیم که اتفاق خوبی بود و موفق عمل کردیم. آماری که اکنون از دستگاه‌های دولتی درخواست داده شده بالغ بر ۵۰۰۰ هزار نفر را در این زمینه شامل شده است.

وی گفت: اما با این وجود به احتمال فراوان تا پایان سال آینده جذب ۵۰۰۰ هزار نفر از نخبگان را حداقل خواهیم داشت.

وی درباره بازگشت نخبگان به کشور گفت: مفهوم بازگشت نخبگان را عام‌تر از آن می‌دانیم که به عنوان مثال یک نخبه که در کشور دیگری در حال کار است به کشور بازگردد البته آن‌هایی که باز می‌گردند بسیار برای ما مهم و حیاتی است، اما نگاه ما به بازگشت نخبگان آن است که از همه نخبگان که در جا‌های مختلف زندگی می‌کنند برای توسعه کشور استفاده کنیم لذا هم برنامه درون کشوری داریم از جمله حمایت از نخبگانی که علاقه‌مند هستند بازگردند و کسب و کار را آغاز کنند و هم حمایت‌های برون کشوری را مد نظر قرار داده ایم یعنی بچه‌های خارج کشور که علاقه‌مند هستند کمک کنند به حل مسائل کشور در نظامی که در حال طراحی است از آن‌ها استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
فکر خوبیه، اما مواظب باشیم صرفا به این دلیل که فلانی درسش خوب بوده، جای پاکدستی و توجه به حق الناس رو نمیگیره. باید از دو جهت خوب باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
لطفا شرکتهای قطعه سازی را گسترش بدید. انواع قطعات واسه همه چی. وقتی وقتی اجزا ریز گسترش پیداکنه مهندسا میتونن راحتتر دستگاه های مختلف را طراحی کنند.
آخرین اخبار