خاموشی:

دانش‌بنیان‌ها باید به‌سمت حل معضلات اصلی در حوزه تولید کشور حرکت کنند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دانش‌بنیان‌ها باید به‌سمت حل معضلات اصلی در حوزه تولید کشور حرکت کنند و به تعریف مزایای نسبی کشور بپردازند.

مراسم نخستین رویداد فناوران البرز همراه با برگزاری فرآیند داوری در بخش فناور برتر جایزه البرز ۱۴۰۲ امروز (۱۹ بهمن‌ماه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ناصر باقری مقدم قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و جمعی از فناوران حاضر در این رویداد در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب بر موضوع توسعه علمی کشور تأکید فراوان دارند؛ علم از شرق به سمت غرب رفته است؛ امروز در نبرد‌های علمی به اوج قله‌ها رسیده‌ایم.

وی با تاکید بر مطالعه وقف‌نامه مرحوم حسینعلی البرز توسط نسل جوان کشورمان، افزود: مرحوم البرز اموال و حتی جسم خود را به کلی وقف کرد؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز مرحوم البرز موقوفات خود را به امام خمینی (ره) تقدیم کرده که فقط در بخش علمی سرمایه‌گذاری شود؛ رویداد فناوران البرز اولین قدم در تجلیل و حمایت از مخترعان و فناوران است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه ما در زمان فعلی تصمیم گرفته‌ایم فرآیند تبدیل به احسن موقوفات را به کمک اقتصاد دانش‌بنیان بیاوریم، یادآور شد: اوقاف از دانش‌بنیان‌هایی حمایت می‌کند که اولا بتوانند مشکلی از جامعه را حل کرده و ثانیا از وابستگی کشور بکاهند و ثالثا به تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور بینجامند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی در بخشی از این مراسم به تشریح فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص وقف پول پرداخت و خاطرنشان کرد: هر فردی می‌تواند پول خود را نیز وقف کرده و برای مثال در حوزه توسعه علمی کشور به کار گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه وقف نه دولتی و نه خصوصی بوده و سازمان اوقاف و امور خیریه قائم‌مقام واقفان در اجرای نیاتشان است، افزود: کشور ما کشور پر آبی نیست و به مسئولان و فناوران توصیه می‌کنم که به‌سمت اقتصاد دریامبنا حرکت کنند؛ کشور ما بیش از پنج هزار کیلومتر ساحل دارد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: دانش‌بنیان‌ها باید به‌سمت حل معضلات اصلی در حوزه تولید کشور حرکت کنند و به تعریف مزایای نسبی کشور بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.