معاون راهداری استان اردبیل گفت:تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی مرکز مدیریت راه‌ها حاکی از آغاز بارش برف در اکثر محور‌های مواصلاتی استان است.

آیدین هاشمی گفت: تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل و گزارش‌های ماموران مستقر در راه‌های استان حاکی از این است که بارش برف در محدوده شهرستان اردبیل بیشتر از محور‌های دیگر است و این بارش تا صبح فردا نیز ادامه خواهد داشت.

معاون راهداری استان اردبیل در بازدید از محور اردبیل-سرچم با اشاره به اینکه در محور‌های اردبیل- سرچم، اردبیل-سراب، اردبیل - آستارا، خلخال - اسالم و اردبیل – سرعین بارش برف جریان دارد تصریح کرد: در محور اردبیل-آستارا و حیران نیز بارش برف همراه با مه گرفتگی مقطعی است.

هاشمی اظهار کرد: در محور‌های شمالی استان اردبیل بارش برف همراه با باران پراکنده پدیده جوی غالب است.

او به رانندگان توصیه کرد هنگام تردد در مسیر‌های ارتباطی استان حتما زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند و قبل از آغاز سفر با تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

معاون راهداری استان اردبیل ادامه داد: بر اساس این گزارش در حال حاضر محور‌های مواصلاتی استان اردبیل فاقد انسداد غیرشریانی است.

گفتنی است: اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم ارتفاع استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت گذر به نام‌های حیران، صایین، بودالالو، نقدوز، الماس، لنگان، قره آغاج و اسلام آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.