رونق چشمگیر ساخت و ساز مسکن در مناطق شهری یزد

استاد دانشگاه یزد گفت: بر اساس جدیدترین اطلاعات مرکز آمار ایران ساخت و ساز مسکن در مناطق شهری یزد رونق چشمگیری داشته است.

علوی راد از اساتید اقتصاد و آمار دانشگاه یزد گفت: جدیدترین اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادره شده از سوی شهرداری‌های کشور (تابستان ۱۴۰۱) در مرکز آمار ایران حاکی از استمرار موفقیت شهرداری یزد در رونق بخشی به جریان ساخت و ساز مسکن در مناطق شهری یزد است.

او ادامه داد: در حالی که تعداد واحد‌های مسکونی تعیین شده در پروانه‌های احداث ساختمان در کل کشور در مناطق شهری در تابستان ۱۴۰۱ نسبت به فصل مشابه سال قبل چهار و شش دهم درصد رشد داشته، این رشد برای استان یزد ۱۲ و یک دهم درصد بوده است.

استاد دانشگاه یزد می‌گوید: تعداد پروانه‌های ساختمانی در مناطق شهری کل کشور در تابستان ۱۴۰۱ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲ و چهار دهم درصد رشد داشته است و این در حالی است که استان یزد با رشد ۱۹ و ۲ دهم درصدی مواجه بوده است.

علوی راد گفت: این تفاوت چشمگیر در رشد پروانه‌های ساختمانی در استان یزد نسبت به کل کشور در شرایطی رخ داده که شهردار یزد در تابستان ۱۴۰۱ تمام امکانات شهرداری را برای مدیریت بحران ناشی از دو سیل کم سابقه نیز به کار گرفته بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار