اعضای فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس امروز با حضور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به صورت میدانی و از نزدیک در جریان روند تخلیه و بارگیری انواع کالا‌های نفتی و غیرنفتی و همچنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این بندر بزرگ تجاری قرار خواهند گرفت.

موضوع بررسی راهکار‌ها برای تسریع در اجرای طرح توسعه بندر امام خمینی (ره) و احداث بندر بزرگ خلیج فارس یکی از اهم برنامه‌های سفر امروز اعضای فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس به خوزستان است.

همچنین این هیئت قرار است با مدیران بنادر استان نشست هم‌اندیشی داشته باشند تا ضمن ارائه گزارش عملکرد، چالش‌های احتمالی بنادر خوزستان بررسی شود تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نسبت به رفع آن‌ها پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.

مقصدهای این سفر دو روزه استانی به ترتیب بندر ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، آبادان، خرمشهر و اهواز تعیین گردیده است.

افتتاح طرح پایین‌دستی پتروشیمی، بررسی طرح توسعه بندر خلیج‌فارس و مانع‌زدایی از طرح‌های اشتغال‌زا در صنایع پایین دستی، جلسه شورای مدیران پتروشیمی و بندری، حضور در یادمان کربلای شلمچه، بازدید از فازهای توسعه‌ای نیشکر و صنایع جانبی، بازدید از نمایشگاه نفت و دیدار با فعالان دانش‌بنیان صنعت انرژی، بازدید از شرکت لوله‌سازی اهواز، دیدار با علما و خانواده شهید مدافع حرم، حضور در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما از اهم برنامه‌های این سفر استانی می‌باشد.

اعضای هیأت‌رئیسه فراکسیون اقتصادِ انرژی مجلس شورای اسلامی و رئیس دبیرخانه عبارتند از: فریدون عباسی (رئیس)، سید مجتبی محفوظی (نایب‌رئیس‌اول)، روح‌الله متفکر آزاد (نایب‌رئیس دوم)، محمد کعب‌عمیر (دبیر اول)، سارا فلاحی (سخنگو)، احمد جباری (ناظر اول) و حبیب آقاجری (ناظر دوم) و محمد خطیب (رئیس دبیرخانه و مسئول هماهنگی سفرهای استانی).

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.