بهره برداری از مرحله هشتم گازرسانی به شهرستان بندرعباس

همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، مرحله هشتم گازرسانی به شهرستان بندرعباس به بهره برداری رسید.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: در این مرحله از گازرسانی شهرستان بندرعباس در دو بخش غرب شهر بندرعباس و روستا‌های غربی این شهرستان گازرسانی تکمیل شد.

مهدی دوستی گفت: در غرب شهر بندرعباس و محله ۶۰۰ دستگاه، ۲۸۰ کیلومتر لوله گذاری گاز با هزینه دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است که اکنون ۵۰ هزار خانوار می‌توانند از گازکشی خانگی بهره‌مند شوند.

او گفت: در این منطقه ۱۴ هزار و ۴۴۰ انشعاب گاز نصب شده است که از هر انشعاب تا بیست واحد مسکونی با نصب کنتور می‌توانند گاز دریافت کنند.

دوستی گفت: در شش روستای غرب شهرستان بندرعباس شامل گچین بالا و پایین، مغ احمد بالا و پایین، دمیلو و لاتیدان نیز ۱۱۳ کیلومتر لوله گذاری شبکه گاز با هزینه ۶۰۶ میلیارد ریال اجرا شده که سه هزار و ۲۰۰ خانوار از نعمت گاز خانگی بهره‌مند شده اند.

مدیر بهره برداری شرکت گاز هرمزگان گفت: با بهره برداری از مرحله هشتم گازرسانی به شهر بندرعباس اکنون ۷۵ درصد شهر بندرعباس گازکشی شده و ۱۶۵ هزار خانوار به شبکه گاز دسترسی دارند.

حسین مؤمنی گفت: ۲۵ درصد باقی مانده شهر بندرعباس به علت قرار گرفتن در بافت فرسوده و یا شهرک‌های مسکونی دستگاه‌های دولتی که گاز کشی نشده است، که باید گازکشی داخل شهرک‌ها را خود دستگاه‌ها تکمیل کنند.

او گفت: در صورت تکمیل بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهر و ایجاد معابر مناسب، گازکشی به این محلات نیز تکمیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.