افزایش دانش عمومی دانش آموزان شاهرودی با برگزاری دوره‌های آموزشی زیست محیطی

کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت پسماند برای معلمان و رابطان آموزشی مدارس شهرستان شاهرود برگزار شد.

علی منصفی راد رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: در دومین مرحله از برگزاری دوره‌های آموزشی زیست محیطی، کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت پسماند برای معلمان و رابطان آموزشی مدارس شهرستان شاهرود برگزار شد.

وی افزود: هدف از این کارگاه آشنایی معلمان با موضوع پسماند و ارائه راهکاری‌های سازنده جهت مدیریت آن و حفظ محیط زیست است.

وی ادامه داد: با برگزاری دوره آموزشی فوق، معلمان و رابطان آموزشی، آموزه‌های مربوط را به دانش اموزان انتقال داده و بینش و دانش عمومی آن‌ها را در این موضوع بالا می‌برند، این کارگاه‌های در ادامه برای شهرستان‌های دیگراستان برگزار خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: باعنایت به انعقاد تفاهم نامه همکاری فیمابین جهاددانشگاهی استان سمنان و اداره کل حفاظت و محیط زیست استان سمنان، ۱۵ عنوان و دوره آموزشی در حوزه‌های مختلف محیط زیست برای گروه‌های مختلف شغلی در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۵۰۰ نفر از افراد در قالب گرو‌های مختلف جوامع محلی، موثرین، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهرو روستا، صنعتگران، دامپزشکان، دانش آموزان، کشاورزان و دامپروران در سطح استان سمنان در این کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا ۱۵ کارگاه آموزشی با موضوعات مرتبط، از جمله، مدیریت پسماند شهری و روستایی، بررسی روند خسارات حیات وحش، برنامه‌های عمل ۵ گونه شاخص استان، ساماندهی و مدیریت گردشگران در مناطق ۴ گانه استان، ضوابط زیست محیطی مربوط به معادن استان، رفتار شناسی گونه‌های در معرض خطر انقراض، بیماری‌های حیات وحش، اطفاء حریق در زیستگاه‌ها و... برگزار می‌شود.

منصفی راد اضافه کرد: تا کنون چندین کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت پسماند روستایی برای دهیاران شهرستان‌های گرمسار و آرادان و معلمان و رابطان آموزشی در شهرستان شاهرود برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.