وزیر اقتصاد:

ابربدهکاران مشمول بخشودگی جرایم بانکی نمی‌شوند

خاندوزی گفت: ابربدهکاران بانکی به جهت اینکه دارای توانایی لازم در پرداخت بدهی ها هستند، همچنان مشمول شفافیت و پرداخت جرایم بانکی خواهند بود.

احسان خاندوزی در بخش خبری ۲۱ گفت:  بخشش سود مازاد و جرایم بانکی بانک‌های دولتی و تحت مدیریت دولت به منظور حمایت از فعالان اقتصادی انجام می شود.

او افزود: برای تشویق خوش حسابی، جرایمی برای دیرافتادگی اقساط وام بانکی داشتیم اما اکنون هم به جهت اینکه در شرایط سخت به فعالان اقتصادی کمکی شود هم اینکه بازگشت منابع به بانک‌ها افزایش یابد، بخشودگی جرایم بانکی در نظر گرفته شده است و این مشمول بدهکارانی می‌شود که بدهی آن‌ها تا تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ غیرجاری قرار گرفته و بدهی خود را تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲  پرداخت کنند.

خاندوزی ادامه داد: این امر از اول اسفند در همه بانک‌ها اجرایی می شود و فعالان اقتصادی می توانند از این معافیت و بخشودگی جرایم استفاده کنند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به اینکه آیا این بخشودگی جرایم شامل ابربدهکاران هم می شود؟ گفت: ابربدهکاران بانکی به جهت اینکه دارای توانایی لازم در پرداخت اقساط و بدهی ها هستند، همچنان طبق مصوبه مجلس و رویه بانک مرکزی مشمول شفافیت و پرداخت جریمه خواهند بود.

او ادامه داد: اکثریت فعالان اقتصادی و افرادی که وام خرد گرفته اند، اگر اصل و سود بدهی بانکی را تا مهلت تعیین شده بپردازند، مشمول این بخشودگی می شوند تا با پرونده سبک تری برای سال مالی آینده فعالیت داشته باشند.

خاندوزی گفت:  این بخشودگی جرایم تبدیل به قاعده نمی شود و تنها در همین مهلت تعیین شده است چراکه فعالان اقتصادی که به موقع اقساط را پرداخت می کنند هم باید تشویق شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سبسث
۱۲:۴۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
دروغنگو
Iran (Islamic Republic of)
Hasah
۱۱:۵۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
خو این ابر بدهکاران برقول شما ،مگه ضمانت و وثیقه نداشتن ،فقط زورتون رسیده به مردم بدبخت که واسه وام ده میلیونی،خون ملتو شیشه کردین
..لعنتیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۵ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
جرایم بانکی؟!
شما جرات نداری اسمشون رو به مردم بگی. بعد چطور میخوای جریمشون کتی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
آقای خاندوزی شما نمی‌تونید از ابر بدهکاران اصل پولتون رو بگیرید
آخرین اخبار