افتتاح ۲۰ پروژه و بهره‌مندی ۷۲ روستا از نعمت آب شرب سالم و پایدار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افتتاح ۲۰ پروژه و بهره‌مندی ۷۲ روستا با سه هزار و ۴۷۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم و پایدار به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پروژه‌ها در هشت شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، صحنه، پاوه، سنقر، دالاهو، کنگاور و گیلانغرب اجرا شده است، گفت : ۲۸ روستای شهرستان کرمانشاه، ۱۴ روستای شهرستان اسلام‌آبادغرب، ۱۴ روستای شهرستان صحنه، ۲ روستای پاوه، ۲ روستای شهرستان سنقروکلیایی، ۲ روستای دالاهو، هفت روستای کنگاور و چهار روستای گیلانغرب با اجرای این پروژه‌ها به شبکه آب پایدار می‌پیوندند.

وی جمعیت تحت پوشش این پروژه‌ها را حدود ۱۴ هزار نفر اعلام کرد و یادآورشد: پروژه‌های آبرسانی روستا‌های مذکور در حالی اجرا شده‌اند که روستا‌های تحت پوشش عمدتا فاقد تأسیسات آبرسانی بوده‌اند.

داودی اضافه کرد: برای آبرسانی به ۷۲ روستا ۴۵۰ مترمکعب مخزن، احداث و راه اندازی ۱۳ ایستگاه پمپاژ، ۱۲۹ متر لوله‌گذاری شبکه توزیع آب، حفر و تجهیز هشت حلقه چاه، بهسازی پنج دهنه چشمه و نصب و واگذاری یک هزار و ۳۶۵ انشعاب، با اعتباری بیش از یک هزار ۱۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اجرای شبکه آب و فاضلاب محله مرادآباد و حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه عمیق در شهر کرمانشاه را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که در ایام مبارک دهه فجر آغاز می‌شود.

داودی محل تأمین اعتبار این پروژه‌ها را اعتبارات ملی، استانی و محرومیت زدایی اعلام و تصریح کرد: آبفای کرمانشاه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بااجرای پروژه‌های آبرسانی به روستا‌های محروم اهالی این روستا‌ها را از آب شرب سالم بهره‌مند سازد.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی و محرومیت‌زدایی با همکاری مشترک شرکت آب و فاضلاب و قرارگاه نجف‌اشرف و سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) و تحت پوشش قراردادن ۳۴۹ روستای استان، افزود: با توجه به تاکیدات دولت و وزیر نیرو، در خصوص تامین آب شرب به ویژه در حوزه روستایی، آبرسانی به روستا‌های محروم و دارای تنش آبی استان به سرعت در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه از پیشرفت‌های نسبتا خوبی هم برخوردارند.

به گفته وی بخشی از این پروژه‌های آبرسانی طی امسال و مابقی ظرف ۲ سال آینده تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

داودی یادآور شد: بیش از ۶۰۰ روستای استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند که بسیاری از آن‌ها فاقد هرگونه تأسیسات آبرسانی و حتی فاقد منابع تأمین آب هستند که این موضوع قدری کار را سخت و اجرای پروژه‌ها را با کندی مواجه کرده است، اما این موضوع نتوانسته است در عزم ما و برادران جهادگر قرارگاه نجف اشرف و بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) خللی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از حدود ۲ هزار و ۵۹۷ روستای استان، یک هزار و ۹۹۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند، عنوان کرد: با اجرای برخی پروژه‌ها از جمله جهاد آبرسانی به دنبال افزایش روستا‌های تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.