امر زکات به زیبایی در جامعه معرفی شود

استاندار خوزستان گفت: خوزستان جزء استان‌های سرآمد در زکات است و باید امر زکات به زیبایی در جامعه معرفی شود.

 علی اکبر حسینی محراب ستاندار خوزستان گفت: امام خمینی (ره) با رهبری آسمانی خود انقلابی را ایجاد کرد که پس ازگذشت سال‌ها ریشه‌های آن در همه نقاط جهان نشر پیدا کرده است.

او می‌گوید:  انقلاب اسلامی راه خود را در خارج از مرز‌ها به خوبی پیدا کرده است؛ جبهه مقاومت نشانگر نشر انقلاب اسلامی در خارج از مرز‌ها است؛ یکی از ابراز قوی حکومت اسلامی در بعد مسائل داخلی برای اجرای حکم خداوند متعال، زکات می‌باشد.

او گفت: همه افرادی که آیات زکات را شامل می‌شوند باید حکم خدا را بر روی زمین اجرا کنند، ما نیز به عنوان مجاهدان راه حق وظیفه داریم تا پس از اقامه نماز، زکات را در جامعه اسلامی نشر دهیم.

استاندار خوزستان می گوید: نشر زکات در جامعه وظیفه مدیران، دانشمندان، علما، نویسندگان و … است؛ همه دستگاه‌ها به ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد کشاورزی باید پای کار زکات باشند.

به گفته حسینی محراب ریشه‌کن کردن فقر و کمک به محرومان یکی از موهبت‌های زکات دانست است و از مواهب زکات این است که دلبستگی از دنیا را کاهش می‌دهد.

استاندار خوزستان گفت: ما باید در انفاق، زکات، روشنگری و جهاد تبیین به عنوان سرباز خدا عمل کنیم و در مسائلی که مربوط به حکم خدا است نباید کوتاهی کنیم.

به گفته او امر زکات به زیبایی به جامعه معرفی شود و آیات مروبوط به زکات باید نصب العین ما قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار