۸۴ درصد از مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی پرداخت شد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن چغندرقند توسط کارخانه‌های قند این استان از زارعان خریداری شد که تاکنون ۸۴ درصد بهای آن به چغندرکاران پرداخت شده است.

جعفر وحدت معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: مجموع ارزش چغندرقند‌های خریداری شده سه هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۲ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارخانجات قند در شهرستان‌های ارومیه، پیرانشهر، نقده، میاندوآب، خوی و مهاباد خریدار این محصولات بودند که کارخانه‌های قند ارومیه، پیرانشهر و خوی به ترتیب بیشترین میزان خرید چغندرقند را در سال جاری داشتند.

به گفته وی، شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده بودند.

وحدت با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، اضافه کرد: پنج کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن در راستای خرید و جذب محصول چغندرقند کشاورزان فعالیت دارند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه متوسط عیار چغندرقند برداشتی ۱۶.۸۹ درصد است، گفت: ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در زیر حوضه دریاچه ارومیه قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.