اسماعیلی:

ایران جایگاه نخست حوزه نشر منطقه را در دست دارد

وزیر ارشاد گفت: ایران پس از چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سر آمد حوزه نشر و انتشار کتاب در منطقه جایگاه نخستین دارد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در جدیدترین یادداشت خود ضمن اشاره به برپایی اختتامیه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور نوشت: ایران با گذشت چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سرآمد حوزه نشر و انتشار کتاب در منطقه جایگاه نخستین را دارد.

عنوان مهمترین رویداد این حوزه امروز با تقدیر از برگزیدگان و با حضور رییس جمهور فرهنگی و فرهنگ دوست در تهران برگزار شد.

خدا را شاکریم که هم اکنون ایران پس از چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سر آمد حوزه نشر و انتشار کتاب در منطقه جایگاه نخستین دارد. امری که البته مرهون توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به عنوان ادیبی بزرگ که هم در کسوت یک نویسنده و هم کتابخوانی حرفه ای، نقش منحصر به فردی در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور داشته است.
دولت انقلابی با قوت ترویج گسترده کتاب خوانی را در دستور کار دارد.»

گفتنی است، مراسم پایانی «چهلمین جایزه کتاب سال و سی‌امین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در تالار وحدت برگزار شد.

برچسب ها: کتاب ، ادبیات ، کتاب سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.