کارگردان فیلم سینمایی در آغوش درخت:

سینمای ما سینمای اخلاق و معرفت است

نشست خبری فیلم سینمایی در آغوش درخت با حضور بابک خواجه پاشا، کارگردان و سجاد نصرالهی نصب، تهیه‌کننده در سالن ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

بابک لطفی خواجه‌پاشا، کارگردان این اثر در ابتدا گفت: این فیلم را تقدیم به مادران شریف ایرانی می‌کنم. دغدغه خانواده در طول زندگی من بسیار ارزشمند بوده است و به نظرم یک نوع پایگاه است که اقتصاد، اجتماع و سیاست را با آن می‌توان اصلاح کرد.

وی ادامه داد: خانواده ه چیزی است که دارد به آن آسیب وارد می‌شود و مبحث طلاق که به سرعت رشد می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که پیام اصلی فیلم چیست گفت: ازدواج فرهنگی و پیامد‌های آزار جنسی پیام فیلم فقدان است.

لطفی خواجه پاشا ادامه داد: در معرفت یک بحثی است که تا زمانی که چیزی را از دست ندهیم متوجه ارزش آن نعمت نمی‌شویم. احساس می‌کنم هیچ نعمتی بزرگتر از فرزند نیست.

کارگردان این فیلم گفت: کودکان در زیست‌ما خیلی تاثیر گذار هستند و به نظرم این احترام رعایت نمی‌شود. یک کودک چیزی را به نام هدف تغییر می‌دهد و سینمای ما سینمای اخلاق و معرفت است.

بابک لطفی خواجه پاشا در ادامه گفت: ما به سمت یک سینمایی رفته‌ایم که شبیه به سینمای شرقی است. سینمای ما سینمای رنگ و زیبایی‌ها است؛ گویا این زیبایی‌ها را فراموش کرده ایم. امیدوار هستم این سینما به سینما‌های ما برگردد و اینگونه روایت کنیم.

روح اله زمانی بازیگر این فیلم گفت: امیدوار هستم از دیدن فیلم لذت برده باشید؛ خوشحال هستم که بار‌ها در جشنواره حضور پیدا کرده‌ام.

وی ادامه داد: من در تمام این تایم تلاش خود را کردم و زمانی که انسان موقعیتی را به دست می‌آورد حفظ کردن آن مهم است.

جواد قامتی بازیگر فیلم در آغوش درخت گفت: اگر فیلمسازان بدانند ارومیه چه بهشتی برای فیلم‌سازی است از آنجا استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: چالش چندانی با بازیگران و عوامل نداشتیم. از اینکه در این فیلم هستم احساس خوبی دارم.

در آغوش درخت در ستایش یک خانواده است

محمد فکوری مدیر فیلمبرداری این اثر گفت: آرزو می‌کنم فیلم به درستی از سمت من روایت شده باشد و تاثیر خود را داشته باشد. این فیلم در ستایش یک خانواده است.

وی در خصوص مزیت حضور از ابتدای فیلم تا انتها گفت: خیلی مزیت‌دارد. اینکه از ابتدا با کارگردان صحبت داشته باشید و یک لوکیشن خوب انتخاب کنید. این کار ۴۵ روز طول کشید، ولی من عملا نزدیک به نیم سال با این کار همراه بودم.

اکبر زاده، طراح لباس در این نشست خبری بیان کرد: امیدوارم از در آغوش درخت لذت برده باشید و این کار اولین تجربه کاری من در سینما بود.

ایمان کرمیان، طراح جلوه‌های ویژه گفت: وظیفه سنگین‌تری در این فیلم داشتم من به عنوان جانشین آقای نصرالهی در این کار حضور داشتم و  چون جلوه‌های ویژه تخصص من است سعی کردم کار را به بهترین نحو انجام دهم.

استفاده از بازیگر‌های دیگر اقلیم‌ها

کارگردان این اثر گفت: باید تلاش کنیم از بازیگر‌های دیگر اقلیم‌ها استفاده کنیم تا چهره‌های جدیدی را معرفی کنیم. این اقلیم متفاوت کشور در همه بخش‌های متفاوت می‌تواند کمک کند.

وی در پاسخ به اینکه لهجه و گویش کار چه کمکی به فیلم کرد گفت: کار را منحصر به فرد می‌کند و این توانایی ما است و این یک شاخصه بسیار بزرگ است.

کار کردن با کودکان سخت است

سجاد نصرالهی نسب در پایان گفت: کار کردن با کودکان سخت است. این کار از ابتدای بازی با کودکان و در آمدن بازی برایمان دغدغه بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار