امام جمعه زاهدان: انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود به گونه‌ای که دوستان و دشمنان گمان پیروزی نداشتند.

 حجت الاسلام مصطفی محامی  در آیین توزیع ۶۰ سری جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری به طلاب نیازمند سیستان و بلوچستان ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: معتقدم وظیفه ما خیلی بیشتر از این‌هاست و باید خدمات بیشتری ارائه کنیم و چون قادر به اداء این وظیفه نیستیم خجالت زده و از حضور در چنین مراسماتی معذوریت دارم.

امام جمعه زاهدان ضمن تاکید بر ارائه خدمات و کمک‌های بیشتر به مردم سیستان و بلوچستان افزود: هر کسی می‌تواند باید در این جهت نقش آفرینی کند و از خداوند متعال نیز سپاسگذار باشد که در این جهت تاثیرگذار است.

 محامی بیان کرد: امام حسین(ع) در دعایی بیان می‌کند "خداوندا تو را سپاس می‌گویم که هستی مرا در دوران اسلام قرار دادی" چنین چیزی برای ما هم وجود دارد و باید خداوند را سپاسگذار باشیم که در دوران انقلاب به ما هستی بخشیده و زندگی می‌کنیم.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود به گونه‌ای که دوستان و دشمنان گمان پیروزی نداشتند و حتی مقام معظم رهبری نیز بیان فرمودند "فکر نمی‌کردیم انقلاب به این سرعت به پیروزی برسد".
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:مردمی که در ابتدا از شنیدن اعتراضات دیگران به رژیم طاغوت ترس داشتند با گذشت مدت زمانی کوتاه حتی به ضرب گلوله مستقیم رژیم طاغوت هم پا پس نکشیده و بر عقیده خود استوار بودند تا انقلاب به پیروز رسید.

وی عنوان کرد: در دوران انقلاب حال و هوای خاصی در جامعه حاکم بود و در دوران دفاع مقدس نیز این رشادت‌ها به اوج خود رسید اما متاسفانه این روحیات چندان حفط نشد و باید توجه داشته باشیم که هر چقدر از ارزش‌های اسلامی و انقلابی فاصله گرفته‌ایم دچار مشکل شده و هر چقدر این ارزش‌ها در زندگی ما حاکم بود پیشرفت داشتیم و وظیفه ما هست که مسیر شهدا را دنبال کنیم و در راستای ترویج فرهنگ انقلاب و امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: زوج‌های جوان باید قدر همدیگر و زندگی مشترک را دانسته و تلاش کنند تا پا به پای هم در مسیر بندگی خدا بدرستی گام برداشته و به همدیگر کمک کنند.

وی عنوان کرد: اگر زوجین طلبه بوده و در مسیر تحصیل علم و تبلیغ دین هستند باید ارزش‌ کار خود را بدانند و هر چه دارند جهت تحصیل علم و تهذیب نفس سرمایه گذاری کنند و پا به پای هم در مسیر تبلیغ دین گام بردارند.

  محامی ادامه داد: اگر خانم خانه همراه همسر خود نباشد مرد کمتر می‌تواند در عرصه‌های مختلف توفیق پیدا کند و نمونه آن را در تاریخ مشاهده کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: وقتی آیات جهاد نازل شد زنان مسلمان خدمت پیامبر اکرم(ص) رسیدند که مردان ما از فضیلت جهاد بهره مند می شوند و سهم ما چیست و پیامبر در پاسخ عنوان کردند جهاد شما خانه داری، شوهرداری و تربیت فرزند است.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان ساخت: امکانات مادی تاثیری در خوشبختی و گرمای کانون زندگی ندارد چنانچه خانواده‌های متمول با انواع و اقسام امکانات فاقد هر گونه صفا و صمیمیت هستند و چه بسیار کسانی که از حداقل امکانات هم محروم اما از کانون گرم خانواده بهره‌مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.