ادعای شبکه آمریکایی: اوکراین روز جمعه ۲۰ پهپاد ایرانی را سرنگون کرد

شبکه آمریکایی سی ان ان مدعی شد اوکراین روز جمعه ۲۰ پهپاد ایرانی را در منطقه خارکیف سرنگون کرده است.

شبکه سی ان ان در گزارشی به نقل از منابع اوکراینی ضمن تکرار ادعای مشارکت پهپاد‌های ایرانی در جنگ روسیه و اوکراین مدعی شد ارتش اوکراین روز جمعه ۲۰ پهپاد ایرانی را در شهر خارکیف سرنگون کرده است.

سی ان ان اعلام کرد این پهپاد‌ها بخشی از حملات اخیر روسیه بودند.

همچنین بر اساس گزارش‌ها بیش از صد موشک در این حملات شلیک شد که بنا بر اعلام اوکراین بیش از ۶۰ فروند از این موشک‌ها نیز منهدم شد.

پیشتر، سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین مدعی شده بود ارتش کی یف از سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است.

پیش از این، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد ایران تاکنون ۱۷۰۰ فروند پهپاد انتحاری برای جنگ در اوکراین به روسیه داده که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

اخیرا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با تکرار ادعا‌های سران غربی مبنی بر استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین نوشت: دولت بایدن در اقدامی گسترده قصد دارد قابلیت ایران در تولید و عرضه پهپاد‌ها به روسیه را برای استفاده در جنگ اوکراین از بین ببرد. نیویورک تایمز تاکید کرد: مقامات اطلاعاتی، نظامی و امنیت ملی در آمریکا، اروپا و خاورمیانه در گفتگو‌هایی مدعی شده‌اند دولت آمریکا در طرحی گسترده قصد دارد توانمندی ایران برای تولید پهپاد‌ها را از بین برده و به‌کارگیری این پهپاد‌ها که از نوع «کامیکازه» هستند را برای روسیه سخت‌تر کند؛ اگر هیچ یک از این اقدامات کارآمد نباشد، تجهیزات دفاعی لازم برای ساقط کردن آن‌ها را در اختیار اوکراین قرار دهد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پیشتر مدعی شد که ایران به شریک دفاعی اصلی روسیه تبدیل شده است. گزارش‌های خبری در روز‌های اخیر حکایت از آن دارد که کشور‌های غربی در حال فشار بر دبیرکل سازمان ملل هستند تا علیه ایران و آنچه همکاری این کشور با روسیه در جنگ اوکراین ادعا می‌کنند گزارش منتشر کند. در همین حال، وزیر امور خارجه کشورمان می‌گوید ایران از اوکراین درخواست کرده اگر شواهدی بر مدعای خود دارد، آن را در جلسه‌ای به ایران تحویل دهد، اما مقامات اوکراینی در لحظه آخر از حضور در این جلسه خودداری کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
روسیه خودش همه چیز داره ایران پهباد به روس ها نداده دارن چرت میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
کنتور که نمی اندازه هرچی دلت میخواد دروغ بگو.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
دقیقا!
پانصد پهپاد !!!
طرف چوپان بوده فکر کرده داره پشکل گوسفند شمارش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
خواب دیده خواببببببببب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
بی شرف های دروغگو اگر ایران به روسیه پهپاد و تسلیحات میداد که الان اثری از اوکراین نبود در سوریه و عراق ضرب شصت و قدرت تخریب پهپاد های ایرانی چشیدید چرا این همه دروغ پراکنی میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
اگه اینقد راحت سرنگون میشن یه کم خطرناکه
باید بیشتر روی پهبادها کار بشه
اگه قراره سرنگون بشن برای چی ساخته میشن با پول بیت المال؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
اگه پانصد تا ساقط شده بود پس نگرانی آمریکا و اروپا از چیه و چرا دارن ماتحت خودشون رو جر میدن ؟؟!!!پهپادی،که ۵۰۰ تاش،بیفته ،دیگه ترس و این همه شانتاژ نداره و آه و ناله که وای !ایران به روسیه پهپاد داده! وای! تمام زیرساختهای،اوکراین با پهپادهای ایرانی نابود شد و ....
Finland
رسول
۱۹:۴۰ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
ببخشید شبکه های تلویزیونی باشگاه خبرنگاران جوان باز نمی‌شود تو این کشور که من هستم الان بیش از چهار ماه است آیا مربوط به شما است در اینترنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
خخ جوک های زلنسکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
گمشو بایا می خواد خودشو پیش آمریکا ۰۰۰ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
شبکه اامریکایی زیاد چرت می گه
آخرین اخبار