برگزاری مراسم‌سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در برونئی

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مقامات سیاسی کشور بروئنی دارالسلام و سفرای خارجی مقیم این کشور برگزار شد.

مراسم بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور وزیر فرهنگ، جوانان و ورزش برونئی دارالسلام، به عنوان مهمان ویژه از طرف دولت این کشور، دادستان کل، سفیر جمهوری اسلامی ایران و سفرای خارجی مقیم این کشور، روسای تمام دانشگاه‌های این کشور، اصحاب رسانه، ایرانیان مقیم و جامعه دیپلماتیک محل، وزرای سابق برونئی، متنفذین اقتصادی و اجتماعی محل، پزشکان و متخصصان خارجی مقیم برگزار شد.

در این مراسم، حمیرا ریگی سفیر جمهوری اسلامی ایران با تشریح برکات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه علم و فناوری، ورزش و توانمندی‌های زنان و رتبه‌های جهانی در حوزه‌های مختلف، فرمان عفو رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران و آزادی جمع قابل توجهی از جوانان متاثر از توطئه‌های دشمنان اسلام و ملت سربلند ایران در حوادث اخیر را، نمونه‌ای از جریان اصل رافت اسلامی در انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی در این مراسم که تعداد قابل توجهی از مقامات بلندپایه برونئی دارالسلام حضور داشتند، ضمن اشاره بر اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: روابط دوجانبه ایران و برونئی دارالسلام بر اساس اصل دوستی و احترام متقابل است.

ریگی ادامه داد: در سال‌های اخیر، تلاش‌های پویای دیپلماتیک در راستای همکاری مردم با مردم و ایجاد شناخت صحیح بین ملت‌ها و همچنین همکاری‌های علمی و دانشگاهی صورت گرفته که به شکل گیری ارتباطات نزدیک‌تر نخبگان اجتماعی و دانشگاهی دو کشور در قالب همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه انجامیده و موجب پایداری و استحکام روابط دو کشور اسلامی شده است.

وی از سلطان برونئی دارالسلام و کابینه وی به خاطر حمایت از سفارت جمهوری اسلامی ایران در این کشور قدردانی کرد.

در این مراسم کودکان خیریه پوسات احسان، یکی از مهم‌ترین خیریه‌های مردم نهاد بروئنی دارالسلام، برای ایران، شعر خواندند.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از فرش ایرانی، تولیدات و محصولات غذایی و سوزن دوزی بلوچی و صنایع دستی، تصاویر شخصیت‌ها و دانشمندان برجسته ایرانی با شهره جهانی، نمایانگر سربلندی و عزت ملت ایران، برپا شده بود که مورد بازدید و تحسین وزیر و میهمانان حاضر قرار گرفت.

در این آیین بر اساس عرف دیپلماتیک، کیک جشن سالگرد چهل و چهارمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که با نماد‌های ایران، فرش دستباف ایرانی، گل زعفران و برج آزادی تزئین شده بود، توسط نماینده دولت برونئی، وزیر فرهنگ ورزش و جوانان و سفیر جمهوری اسلامی ایران بریده شد.

همچنین در این مراسم با هدف اهمیت و نقش رسانه در تقویت روابط دو کشور از تمام رسانه‌های شنیداری، نوشتاری و دیداری کشور برونئی دارالسلام به خاطر همکاری و پوشش فعالیت‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران با اهدای لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.