مانور سراسری زلزله در تهران برگزار می‌شود

تمرین سراسری دورمیزی زلزله در کلان‌شهر تهران فردا دوشنبه برگزار می‌شود.

مانور در راستای ارتقای سطح آمادگی و افزایش تاب‌آوری، ستاد مدیریت بحران کلان‌شهر تهران به‌عنوان عامل محوری در ایجاد هماهنگی جهت مقابله با بحران‌ها و حفاظت از شهروندان برگزار می شود.

هدف از برگزاری تمرین مذکور، شبیه‌سازی وقوع حوادث و آزمودن نحوه بکارگیری نیروها، تجهیزات و بسترهای ارتباطی است تا بر اساس آن بتوان جنبه‌های مختلف مقابله با بحران را تمرین و ارزیابی نمود. از ویژگی‌های خاص این تمرین می‌توان به فعال‌سازی ستاد مدیریت بحران کلان‌شهر تهران پس از ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران کشور و متعاقب آن ابلاغ حکم شهردار تهران از سوی وزیر کشور به عنوان جانشین رئیس ستاد و همچنین مشارکت کارگروه‌های تخصصی در عملیات پاسخ به پیامدهای ناشی از وقوع زلزله در کلان‌شهر تهران اشاره کرد.

در این مانور ستادهای مدیریت بحران و پدافند غیر عامل مناطق تشکیل می شود و از طریق ویدئو کنفرانس با مرکز عملیات اضطراری شهر تهران و ارتباط مستقیم در این مانور مشارکت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس مهندس بهداشت محیط
۰۸:۵۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
پیشنهاد می‌شود مانور مشارکت جمعی سازمان پشتیبانی مانند آتش نشانی هلال احمر شبکه بهداشت درمان سازمان مردم نهاد... شهرهای مجاور مانند ساوه قم ورامین کرج دماوند ... محمد شرافت ۰۹۱۲۱۵۶۲۰۳۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
جمعیت تهران را کم کنید ساختمان های اساسی ومهم در تهران جمع شده با یه زلزله کشور خوابیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
حالا چند درصد مردم میز دارن که برن زیرش قایم بشن بیایین قبل زلزله ساختمان ها رو بازسازی کنید بعدش با دادن وام مگه فرقی هم می کنه حالا باشیم یا نباشیم یکی هم که پول داشته باشه شهرداری نمیذاره نوسازی کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
خودتون رو زدید به ندونستن. نمی دونید واقعا ساختمون ها مون چقدر بد ساخته شده بجای این مسخره بازی ها مدیریت شهری رو تقویت کنید اگر تهران زلزله بیاد کشور از دست میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
وقتی خیابون با برف قفل میشه دیگه وای به زلزله
و اگه قراره زیر نیمکت بمونیم و زره زره جون بدیم
همون بهتر که درجا بمیریم بره
آخرین اخبار