اجرای ۳۰۰ میلیارد تومان زیرساخت در شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در قالب ۴۵ طرح ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت شهرک‌های صنعتی استان سرمایه‌گذاری شد.

حمیدرضا غفاری گفت: یکی از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت واحد‌های تولیدی است که در سالجاری در قالب اجرای طرح‌هایی از جمله ایجاد خیابان و معبر، توسعه فضای سبز، احداث تصفیه‌خانه، ایجاد واحد آتش‌نشانی و احداث خط انتقالی برق، آب، گاز، تلفن و دیگر خدمات، اعتبار ذکر شده هزینه شده است.

وی حمایت از صنایع کوچک برای شرکت در تور‌های صنعتی را از دیگر وظایف این شرکت عنوان کرد و گفت: این شرکت برای حضور واحد‌های صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی ۸۰ درصد هزینه‌ها را برعهده دارد و امسال نیز این برنامه اجرا شده است و از صنایع کوچک استان حمایت شده است.


بیشتر بخوانید


سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حمایت از پایان‌نامه‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز از دیگر وظایف این شرکت است که امسال از ۱۰ پایان‌نامه حمایت شده و چهار پایان نامه نیز به تهران ارسال شده تا در صورت تایید مورد حمایت قرار گیرد.

غفاری عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای این واحد‌ها را از دیگر رسالت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی برشمرد و گفت: نتایج جلسات عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی استان حاکی از آنست که تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه، مالیات، مباحث بیمه‌ای و ناتوانی در بازار هدف و فروش از مهمترین مشکلاتی است که این واحد‌ها با آن روبرو هستند.

وی همچنین از صدور ۱۰۸ جواز تاسیس واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: امسال واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و متقاضیان با مراجعه به سامانه الکترونیکی stsm.ir و انتخاب زمین‌هایی که در سایت به رنگ سبز درآمده است، تقاضای خود را اعلام کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار