رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

نرخ باروری زنان ایلامی به ۱،۶۴ درصد کاهش یافته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: نرخ باروری در زنان این استان بر اساس آخرین آمار‌های اخذ شده به ۱،۶۴ درصد کاهش یافته است.

 جاسم محمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : این موضوع نشان می‌دهد که هر یک از زنان این استان در طول دوره باروری تنها ۱،۶۴ نوزاد را به دنیا می‌آورند، درحالیکه میانگین این تعداد در سطح کشور ۲ مورد است.

وی افزود: ادامه این وضعیت یک آسیب جدی بوده و نشان می‌دهد جمعیت استان به سمت سالمندی سوق یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوانی جمعیت برنامه‌های متعددی را در دست اجرا دارد که در ایلام نیز ایجاد مرکز ناباروری زنان در دست اقدام است.

محمدی تاکید کرد: مرکز ناباروری استان که بخشی از آن در دهه مبارک فجر نیز به بهره برداری رسید، در سطح‌های ۲ و سه تعریف شده است.

وی اضافه کرد: ۸۰ درصد فعالیت‌های مرتبط با ناباروری در سطح ۲ قرار دارد و در این زمینه مشکلی نداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تمامی فضای مورد نیاز و تجهیزات و امکانات در سطح سه نیز فراهم شده، ولی برای تامین نیروی انسانی بویژه پزشکان متخصص زنان و زایمان در حال رایزنی هستیم.

محمدی اظهار داشت: سطح سه مرکز ناباروری به ۲ پزشک متخصص زنان و زایمان نیاز دارد که در استان موجود نیست و در کوتاه مدت از استادان پروازی بهره خواهیم گرفت و برای بلندمدت نیز در تلاشیم با اعزام پزشکان متخصص به دوره‌های مرتبط این نیاز را مرتفع کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.