فروش فوق العاده اصناف مشمول سقف شد/ مجوز فروش فوق العاده بدون تایید اتحادیه‌های صنفی ممنوع

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای خطاب به اتاق اصناف از ممنوعیت فروش فوق‌العاده اصناف، خارج از سقف تعیین شده خبر داد.

اخیرا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای خطاب به اتاق اصناف ایران اعلام کرد: "افزایش تقاضا برای برخی کالا‌ها و خدمات طی هفته‌های پایانی سال، باعث شده تا برخی از واحد‌های صنفی برای جلب مشتری و عرضه و فروش بیشتر کالا، اقدام به فروش فوق‌العاده و حراج کنند.

هر واحد صنفی که قصد فروش فوق العاده و حراج برای کالا‌های خود را دارد، باید لیست کالا‌های مورد نظر را به همراه قیمت آن‌ها و همچنین میزان تخفیف و مدت زمان مورد نظر به اتحادیه صنفی مربوطه ارائه و اتحادیه مربوطه آن‌ها را بررسی و در صورت تایید نسبت به صدور مجوز فروش فوق‌العاده برای واحد صنفی مربوطه صادر کند.

با توجه به مفاد قانون نظام صنفی و برای جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان، ضرورت دارد با هماهنگی ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، نظارت بر فعالیت واحد‌های صنفی شرکت کننده در جشنواره فروش فوق العاده و حراج در دستور کار اتاق‌های اصناف سراسر کشور قرار گیرد. در ضمن کنترل فاکتور‌های فروش، از تخلفات ناشی از حراج و فروش فوق‌العاده غیرقانونی در واحدهی صنفی جلوگیری و نتیجه اهم اقدامات به این سازمان منعکس شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.