سخنگوی دولت خبر داد:

تسهیلات گسترده دولت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور

بهادری جهرمی گفت در راستای عفو رهبر انقلاب، تسهیلات گسترده‌ای برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور در نظر گرفته شده که به زودی از آن رونمایی می‌شود.

علی بهادری جهرمی در آغاز نشست خبری خود ضمن اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی دوباره نشان داد که مردم ایران هر زمان حس کنند چشمی یه امنیتشان دوخته شده است جدی‌تر وارد میدان شده و همه را شگفت زده می کنند و نشان داد که باز هم محاسبات دشمن اشتباه بوده است طبعا مسئولیت مسئولان هم سنگین‌تر شده است. رئیس جمهور هم تاکید کردند که دولتمردان باید با تمام قوا در جهت خدمت به این مردم ستودنی قدم بردارند.

وی افزود: در حوزه علم و فناوری برای اولین بار تصاویر با کیفیت از ماهواره خیام به نمایش درآمد. گزارش مفصلی از ماهواره خیام توسط وزیر ارتباطات در جلسه هیئت دولت ارائه و همچنین شاهد برگزاری جشنواره‌های فجر بودیم که نشان داد مردم به هنر علاقه دارند و علی رغم تلاش دشمنان در زمینه اینکه مردم به این هنر پشت کنند شاهد اسنقبال مردم بودیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: در حوزه‌های مسکن و راه‌سازی ۵۳ پروژه فرودگاه و ۱۰ هزار واحد مسکونی با حضور رئیس‌جمهور در استان‌ها به بهره‌برداری رسید. 

کاهش ۲.۶ میلیارد دلاری خارجی کشور

وی گفت: نیروگاه بزرگ خورشیدی دامغان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی آب شرب از خلیج فارس آغاز شد و همچنین  ۷۲ پایگاه اورژانس در سراسر کشور افتتاح شد.

وی افزود: بدهی خارجی کشور ۲.۶ میلیارد دلار کاهش یافت، براساس آمار مرکز آمار ایران اشتغال کشور در حوزه صنعت رکورد زده است، که نشان می‌دهد سیاست های دولت در حوزه فعال‌سازی واحد های راکد تعطیل و نیمه تعطیل ثمر بخش بوده است و توانسته این قبیل آمار را خلق کند.

بیش از ۹۰ درصد ارز مورد نیاز واردکنندگان از نیما تامین می شود

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران درباره عدم کاهش نرخ ارز با توجه به تغییر رئیس بانک مرکزی گفت: ارز مورد نیاز وارد کنندگان کالا به کشور در سامانه نیما تامین می‌شود. دولت تمامی صادر کنندگان کالا را به ویژه شرکت‌هایی که تحت نظارت دولت هستند مکلف کرده و اگر تخلفی در اجرای این تکلیف قانونی صورت گیرد با برخورد جدی از سوی دولت مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد:‌صادر کنندگان کالا‌های ما ارز‌های خود را در سامانه نیما ارائه می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد نیاز ارزی کشور نیز در همین سامانه تامین می‌شود و نرخ ارز هم در سامانه نیما از ثبات خوبی برخوردار است و در همین ثبات نسبی هم خواهد ماند.

او ادامه داد:‌دلیل این ثبات آن است که حجم صادرات ما بیش از حجم واردات است یعنی تراز تجاری ما مثبت است. حتی بدون احتساب نفت هم تراز مثبتی داریم. می‌توان گفت حجم درآمد‌های ارزی کشور بیش از حجم مخارج ارزی است،لذا دلیل اقتصادی برای افزایش نرخ ارز نباید وجود داشته باشد.

جهرمی گفت: تامین ارز در بازار متشکل ارزی هم از سوی صرافی‌های مجاز سراسر کشور و مجموعه‌های شعب بانکی که بانک مرکزی به آن‌ها ماموریت داده است صورت می‌گیرد.

وی گفت:‌ما نرخ‌های متفاوتی که با این نرخی که در برخی از کانال‌ها و فضا‌های غیر رسمی نرخ سازی یا نرخ گذاری می‌شود داریم. همه کسانی که نیاز ارزی واقعی دارند در حوزه واردات در سامانه نیما ثبت سفارش کنند. آن جا محدودیتی و رانت ویژه‌ای وجود ندارد و و تمامی واردات مورد نیاز کشور آن جا قابلیت تامین ارز دارد و نیاز عمومی مردم هم در بازار متشکل تامین می‌شود و این مسیری که دولت به صورت پایدار و مستمر تامین ارز را صورت می‌دهد در طول زمان به روشنی نمایش می‌دهد که کشور هیچ گونه خللی برای تامین منابع ارزی مواجه نیست و طبیعتا نرخ ارز را به نرخ معقول و منطقی خود باز می‌گرداند.

وی در پاسخ به سوالی درباره مولد سازی وزارت خانه‌ها گفت:برخی وزارت خانه‌ها اموال مازاد خود را برای این طرح ارائه کرده اند و لیست کلی اموال به تفکیک استان قابل مشاهده عموم مردم قرار دارد. این طرح در یک اتاق شیشه‌ای پیش روی همه مردم است.

وی ادامه داد: این کار در حال اجرایی شدن است و درباره وزارت آموزش و پروزش و بهداشت تمامی منابع حاصل مولد سازی‌ها در اختیار این دستگاه‌ها برای طرح‌های توسعه‌ای قرار می‌گیرد.

تصویب لایحه‌ اجرای بهتر اصل ۲۷ قانون اساسی در مراحل نهایی است

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری تجمعات قانونی در کشور گفت:از ابتدای دولت سیزدهم تجمعات متعددی از سوی جامع کارگران، بازنشستگان و... برگزار شده است. در کنار مجلس شورای اسلامی نیز  این تجمعات صورت می‌گیرد. مسئله دستوری بود که رئیس جمهور به منظور لایحه‌ای در این زمینه به معاون حقوقی خود دادند که معاون حقوقی هم برای اجرایی‌شدن هرچه بهتر اصل ۲۷ قانون اساسی  لایحه ای را تقدیم هیئت دولت کرده است و به محض نهایی شدن این لایحه تقدیم مجلس خواهد شد. 

سخنگوی دولت درباره هزینه‌های درمان و امکان رایگان شدن این خدمات گفت:اعتبارات دارو در بودجه ۱۴۰۲ کاهش نداشته و اقدامات متعددی در این زمینه صورت گرفته است. دولت با توسعه خدمات بیمه‌ای بخش زیادی از خدمات درمانی را به بخش بیمه محول کرده است و با اجرای طرح دارو یار و نسخه نویسی الکترونیکی جلوی قاچاق دارو گرفته شده است.

بیشتر از پنج ملیون و ۶۰۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند

جهرمی ادامه داد:بیش از پنج ملیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم به صورت رایگان در سال اخیر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند. امروز کسی نیست که تحت پوشش بیمه نباشد مگر اینکه شناسایی نشده و یا نیازی نداشته باشد و این یعنی حرکت به سوی رایگان سازی درمان. طرح وزارت بهداشت درصدد است که ده درصد بستری را هم حذف کند که این طرح در شهر‌های کوچک به اجرا در آمده است.برنامه ریزی وزارت بهداشت توسعه این طرح به عموم شهر‌ها است.

وی درپاسخ به سوالی درباره حمایت ار تولید کنندگان داخلی اظهار کرد:در زمینه تسهیلانی که در اختیار اصناف قرار می‌گیرد و هم در زمینه توسعه بازارشان این تسهیلات در نظر گرفته شده است. اما آخرین اقدام دولت تسهیلاتی بوده است که در نمایشگاه شهر خانواده ایجاد شده است و این نمایشگاه به سایر محصولات هم تسری یافته است.

اجرای طرح تخفیف ۳۴ قلم کالای اساسی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

سخنگوی دولت درباره ثابت نگه داشتن نرخ‌ها گفت:در حوزه خرده فروشی‌ها ستاد تنظیم بازار تدارک دیده است که نظارت‌های مستمری در این زمینه صورت گیرد، برای جلوگیری از افزایش غیر منطقی قیمت‌ها طرح خاص دولت برای کالا‌های اساسی هم این است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور ادامه یافته است و نشان‌های مختلف تخفیف‌های پنج تا سی درصدی فعال شده است. این طرح تا پایان عید فطر ادامه دارد و به ثابت نگه داشتن قیمت‌ها کمک می‌کند.

وی درباره سفر رئیس جمهور به چین گفت: این دهمین سفر خارجی رئس جمهور در یکسال اخیر است و بعد از بیست سال این سفر به این کشور انجام شده که به دعوت رسمی چینی‌ها انجام شده است. محوریت اصلی اجرایی کردن توافق بیست و پنج ساله با تمرکز بر مسائل اقتصادی است و از همین رو نیز ترکیب اصلی همراهان رئیس جمهور متمرکز بر مسئولان اقتصادی کشور هستند. بزرگترین شریک تجاری ایران چین است و این سفر تحول خوبی را ایجاد خواهد کرد و در پایان این سفر شاهد خبرهای خوشی خواهیم بود.

وی درباره عفو مقام معظم رهبری گفت:تصمیم ایشان نشان از رافت نظام داشت و مشخصا نشان داد که در عمل هم جمهوری اسلامی ایران تفکیک‌هایی را درباره معاندان و فریب خوردگان داشته است امیدوارم افرادی که از این عفو برخوردار شدند با مردم همراه شوند.

سخنگوی دولت درباره جزئیات بسته وحدت‌آفرین دولت به ویژه برای ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: در امتداد مسیری که مقام معظم رهبری روشن کردند و عفوی که در حوزه قضایی صورت گرفت، دولت هم خود را مکلف می‌داند که همین مسیر را در مجموعه دستگاه‌های اجرایی کشور طی کند.

بهادری جهرمی یادآور شد: در این زمینه به ویژه برای ایرانیان خارج از کشور هم بسته وحدت‌آفرینی در نظر گرفته شده که به تسهیل بازگشت یا فعالیت ایرانیان خارج از کشور - حتی آنانی که بعضاً خطا‌هایی مرتکب شده‌اند - می‌تواند منجر شود.

وی در رابطه با علت زیاندهی در صنعت خودرو طبق ادعای رئیس خصوصی‌سازی گفت: سهم جدی از افزایش رشد اقتصادی به حوزه بهره وری اختصاص داده شده و دولت به منظور اصلاح این مشکل تدابیر مختلفی را اتخاذ کرده است. مصوبه اخیر هیئت دولت در صدور مجوز واردات خودرو‌های موجود در مناطق آزاد کشور کمک کننده همین مسیر خواهد بود و حجم گسترده‌ای از خودرو‌ها از این مسیر وارد خواهد شد و رقابت در ساخت خودرو‌های داخلی افزایش پیدا می‌کند. ما هم نباید بازار کاذب برای تولید خودرو ایجاد کنیم و هم تدابیری اتخاذ شود تا قیمت‌های مصرف کننده واقعی شود. نگاه دولت این است که با افزایش تولید و صدور مجوز واردات بتوان تعادلی در عرضه و تولید خودرو ایجاد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
اینا متخصص نمی‌خوان دلار میخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
کسی که تو اینترنت آزاد و بدون فیلتر و بانک بدون تحریم زندگی کرده نمیاد کشوری که داروخونه بخاطر بیرون بودن تار مو پلمب کنند بخدا این به هرجای جهان بگن پناهندگی میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
باید شرط حضور در نماز جمعه هم براششون بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
جای خواب و یک وعده غذای گرم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
به نظرت میان؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
داخلی ها رو که خوب حفظ کنید اونا خودشون میان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
ادم فکر میکنه تو فضا زندگی میکنه شما به ایرانیان خارج از کشور یارانه بدین حتما بر میگردن کجا بهتر از ایران نه الودگی هوا نه فساد نه گرانی و تورم نه تعطیلی مدارس ماشین های لوکس ارزان قیمت قسطی وام های بدون ضامن میلیادردی دیگخ چی میخوان فقط ی چیزی به شما هل رسانه شما صدای مردم هستید یا دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
کرونا تو خارج بیداد میکنه حس غربت رو با کدوم واکسن میخوان حل کنن؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
اونی که رفته دیگه رفته وبه نظرم ایرانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
چرا جلو جلو حرف میزنید ؟؟؟
فعلا باید بستری آماده کرد این نخبگانمون از ایران نروند خارج.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
به ما داخلی ها تسهیلات نمیدید ؟!
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۰۶:۲۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
در سواحل جنوبی و مکران به همه ایرانیان زمین رایگان برای طرحهای اقتصادی و خانه سازی داده شود اینکار تشویقی برای همه و تجاری سازی و آبادی سواحل جنوبی خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
70درصدتراکنشهای کارتخوان نانوایی تکراری وسوری است لطفارسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
Hasah
۲۳:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
بچه ها جوک سال هم درومد‌....برای من پیام تذکر حجاب اومد...اونم کجا نوشته تو فرودگاه....منطقه ما اصن فرودگاه نداره...نمی‌دونم بخندم یا ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
آره باید تسهیلات ویژه ای در نظر گرفت تا ایرانیان خارج از کشور برگردندمثل صدور کارت معافیت خدمت سربازی برای فرزندان آنان معافیت مالیاتی تا 20سال و غیره اینجوری هم کلی سرمایه برمیگردد به مملکت و هم از لحاظ امنیتی بهتر است نرخ ارز رو هم باید نرخ هر بازار ارزی رو دولت تعیین کنه و هرکس هم در هر فضای مجازی و غیر مجازی نرخی اعلام کرد خلاف نرخ دولت باید برخورد بشه باهاش خودرو رو هم بابا واردات رو آزاد کنید برای چند سال به خدا هیچ اتفاق خاصی برای هیچ کس نمیفته مردم مگر چی میخان خودرو خوب یا بد ارزان بدید سوار شند وام مسکن و ازدواج هم زیاد بدید به شما کارب ندارند حکومت کنید خیلی کارای خوبی میشه کرد ولی نمیدونم شما چرا خودتون دارید تیشه میزنید به ریشه خودتان بابا ته تهش اینه که ایران خودرو برشکست کنه خوب چند هزار تا کارگر بیکار میشن میرند سذکار دیگه یا بیمه بیکاری میگیرند از این بهتره که مردم رو خیلی اذیت میکنید نه ماشین خوب میزارید سوار شند نه ماشین ارزون نه مسکن ارزون نه مواد غذایی ارزون خداوکیلی ما دلمون به چی خوش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
تسهیلات لازم نیست . اول باید امنیت خارج رفته ها رو موقع برگشت تضمین کنید.که آن هم امکان ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
شما به داخلی ها برسید تلف میشند زیر بار سنگین تورم و گرانی وقتی وضع داخلی ها خوب باشه اتومات خارجی خودشان میاند نیازی به پیام من و شما نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
بابت طرح اجرای هوشمندسازی آرد ونان از دولت تشکر میکنم نانوایی مجاور من از ۱۰کیسه سهمیه روزانه خود خدا شاهداست فقط یک کیسه را پخت میکرد مابقی را بار نیسان میکرد و میفروخت ومن که پخت نان میکردم مسخره میکرد که خودت را خسته میکنی کمال تشکر را از دولت و آقای محد جلال را دارم از امروز اعدالت اجرا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
حداقل یک میلیون دلار ارز باخودشون وارد و سرمایه گذاری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
فرهنگشونو هم با خودشون میارن. دیگه از این منجلاب تر می خواهین بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
شما تسهیلات بدین که نرن آمدن پیشکش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
خوب بعد از ماه رمضان همه چیز یهو ۱۰۰ برابر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
پرسنل سازمان سنجش و دانشگاه فنی و حرفه ای باید محاکمه شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
چرا ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
دستگیری کامل پرسنل دانشگاه فنی و حرفه ای را خواستاریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
بجای تسهیلات به خارجی‌ها به مردم داخل تسهیلات بدین که له شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
نمیشه تسهیلات بدین بتونیم از کشور خارج شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
مردم داخل کشورتوسیرکن بعدابچسب به دیگران جهرمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
تسهیلات ؟! شما شرایط اقتصادی رو واسه کسایی که داخل هستن سخت تر و سخت تر نکنید ، نگران ایرانیان خارج از کشورید ؟! شما از دلالی خودروسازان حمایت نکنید ! شما قیمت ها رو کنترل کنید و .....
ایرانیان خارج از کشور ؟! به فکر اونهایی باشید که داخل کشور دارن نتیجه ی مدیریت ضعیف شما رو تحمل میکنن و در کشور موندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
خدا لعنتتون‌کنه ما رو در داخل بیچاره کردید ۳ساله در بورس حالا دنبال اونوریها هستید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
با این فیلترینگ و تحریم داخلی و خارجی و تورم انتظار بازگشت دارین؟بقیه هم که فرار نکردن توان ندارن وگرنه هیشکی دل خوشی از شماها نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
لطفاً کمک معیشتی ماده27 قانون حمایت از معلولان را واریز کنید بیش از 50 روز از فصل زمستان گذشت این کمک هنوز واریز نشده است (3 ماهی یکبار 800هزار تومان) جای تاسف دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
عامووو نخندونمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
خخخخخ مگه ایرانیان خارج از کشور از جون و سرمایه شان سیر شدن بیان ایران نکنه نقشه کشیدین واسه پول هاشون که بکشین بالا مثل بورس که به کلت رحم نکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
ژن خوبهایی که در خارج هستند بیشترشان بچه های همین مقامات و مسئولین اند. به به! گل بود به سبزه نیز آراسته شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
باش تا بیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
شما جلو مهاجرت را بگیر نمی خواد برگردونی من دانشجوی دکتری یکی از بهترین دانشگاههای کشور هستم . 100 دانشجوهای دکتری و تخصصی در صورت تمکن مالی میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
من یک جوان با مدرک دکترا هستم پنج سال تو دانشگاه دارم حق التدریس درس میدم ساعتی پانزده هزار تومن هیچ امیدی به رسمی شدن نیست نمیتونم ریسک کنم سن ام بره بالا به تازگی پیشنهاد کاری گرفتم از بریتانیا سالی سی و هشت هزار پوند با بیمه ولی بخاطر خانواده پدر مادر خیلی غمگین هستم که ترکشون کنم ولی چاره ای ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
ما به فروشگآ رفاه سر زدیم هیچی ارزون نشده بود
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۸:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
مبلغ حق التدریس اساتید حق التدریس دانشگاه های وزارت علوم بقدری اندک است که همه را بفکر مهاجرت انداخته است.
مبلغ حق التدریس را افزایش دهید. به گوش مسئولان برسانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
کیه که دلش برا کشورش تنگ نشه، خارج حس غربت بدی داره هنوز کرونا و آزاد بودن سلاح رو اگه بذارید کنار.
آخرین اخبار