پایان کار جشنواره فیلم فجر در یزد

چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در استان یزد، شب گذشته به کار خود پایان داد.

در هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر، سینما تک از فیلم «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسکری و «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی میزبانی کرد.

«اتاقک گلی» اولین فیلمی بود که در آخرین روز از جشنواره در سینمای تک در سانس ساعت ۱۸ به روی پرده رفت. محوریت این فیلم دفاع مقدس و عملیات مرصاد است که با هدف نشان دادن مقاومت مردم مظلوم کرمانشاه به ویژه مردم دو روستای "شیان" و "دلو" اسلام آباد غرب در برابر جنایات سازمان منافقین در عملیات مرصاد ساخته شده است.

فیلم دوم و پایانی جشنواره که در سانس ساعت ۲۰ سینما تک به روی پرده رفت فیلم غریب بود. محمدحسین لطیفی در دومین تجربه فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس به سراغ زندگی شهید بروجردی رفته است تا با ساخت این اثر ادای دینی به شهیدی کند که مردم کردستان او را مسیح کردستان می‌نامند.

«غریب» شمایلی است از وقایع کردستان در سال‌های ۵۸ و ۵۹ است که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

گفتنی است چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در استان یزد از هفدهم بهمن ماه در دو سینمای جام جم و تک با اختصاص ۲۰ فیلم فجر به استان آغاز شد و تا ۲۴ بهمن به مدت هشت روز ادامه داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار