یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ؛

جدال غول‌های فوتبال اروپا با رویارویی بایرن برابر پاری سن ژرمن/آث میلان موفق به شکست تاتنهام خواهد شد؟

مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با اوج هیجان و حساسیت شروع می‌شود.

مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری دو دیدار آغاز خواهد شد.در مهمترین دیدار بایرن مونیخ به مصاف پاری سن ژرمن خواهد رفت.مسابقه پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ از آن دست بازی‌هاست که می‌توانیم آن را در مراحل بالای لیگ قهرمانان اروپا، از جمله فینال ببینیم اما بخت بد و دوم شدن پی‌اس‌جی در مرحله گروهی باعث شده آن‌ها در همین ابتدای مرحله حذفی به هم برخورد کنند.

پی‌اس‌جی و بایرن در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو در فرم ایده‌آلی نیستند. پاری سن ژرمن که اخیرا مصدومان مهمی داشته، از جام حذفی فرانسه کنار رفت و در لیگ هم متزلزل کار کرده است. از آن سو بایرن مونیخ وضعیتش کمی بهتر بوده و در آخرین مسابقه‌اش برنده شد اما یولیان ناگلزمان معتقد است با فرم اخیر، نمی‌توانند پاریسی‌ها را ببرند. نگاهی داریم به اطلاعات و آمار مربوط به این مسابقه.

اطلاعات بازی پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ

بستر مسابقه: دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، فصل ۲۳-۲۰۲۲
تاریخ: سه‌شنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ (۱۵ فوریه ۲۰۲۳)
ساعت: ۲۳:۳۰ به وقت تهران
مکان: استادیوم پارک‌دوپرنس، پاریس
داور: مایکل اولیور

ترکیب احتمالی پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ

پاری سن ژرمن (۲-۱-۴-۳): دوناروما | دنیلو پریرا، مارکینیوش، راموس | حکیمی، وراتی، فابین رویز، نونو مندش | ویتینیا | مسی، نیمار
بایرن مونیخ (۱-۳-۲-۴): زومر | کانسلو، اوپامکانو، دلیخت، دیویس | کیمیش، گورتسکا | سانه، موسیالا، کومان | مولر

غایبان پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ

پاری سن ژرمن: موکلیه، رناتو سانچش (مصدوم)
بایرن مونیخ: نویر، لوکاس هرناندز، مزروعی، مانه (مصدوم)

رویارویی‌های پیشین دو تیم

این دو تیم در تاریخ خود ۱۱ بار باهم بازی کرده‌اند که همه مسابقات در لیگ قهرمانان اروپا بوده است. تاکنون مصاف پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ مساوی نشده؛ سهم پاریسی‌ها ۶ پیروزی و سهم مونیخی‌ها ۵ پیروزی بوده است.

نکات آماری

پاری سن ژرمن تنها یک بار در بازی‌های خانگی‌اش برابر بایرن مونیخ باخته که از قضا این باخت پاریسی‌ها در آخرین بازی‌شان برابر تیم باواریایی رقم خورد.

از میان تیم‌هایی که حداقل ۱۰ بار در لیگ قهرمانان با بایرن مونیخ بازی کرده‌اند، پاری سن ژرمن با کسب ۶ برد از ۱۱ بازی و ۵۵% پیروزی، بیش‌ترین درصد برد مقابل بایرن مونیخ را دارد.

بایرن مونیخ با کسب ۶ برد متوالی و زدن ۱۸ گل و خوردن ۲ گل در مرحله گروهی به مرحله حذفی رسید. تنها باری که آن‌ها با کسب امتیازات کامل به مرحله حذفی رسیدند، فصل ۲۰-۲۰۱۹ بود که با رکورد صد درصد پیروزی و شکست دادن همین پاری سن ژرمن قهرمان اروپا شدند.

پاری سن ژرمن در ۳۲ بازی خانگی گذشته خود در لیگ قهرمانان فقط یک مرتبه موفق به گلزنی نشد که آن بازی، شکست ۱-۰ برابر بایرن مونیخ در یک‌چهارم نهایی فصل ۲۱-۲۰۲۰ بود.

آث میلان - تاتنهام

در دیگر دیدار امروز مرحله یک هشتم نهایی هم تاتنهام به مصاف آث میلان خواهد رفت.این مسابقه به میزبانی ورزشگاه سن سیرو برگزار می‌شود.میلان در مرحله گروهی با کسب ۱۰ امتیاز دوم شد و تاتنهام با ۱۱ امتیاز به عنوان صدرنشین به این مرحله راه یافته است.میلان در ۴ تقابل قبلی خود برابر تاتنهام موفق به کسب پیروزی نشده است.تاتنهام ۱۹ بار برابر تیم‌های ایتالیایی به میدان رفته که تنها ۶ شکست را متحمل شده است.میلان در ۵ بازی از ۷ دیدار اخیرش در تمامی رقابت‌ها شکست خورده است.

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار