تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان

مسوول زیست فناوری صندوق کارآفرینی امید گفت: از شرکت‌های دانش بنیان که محصولاتشان در راستای توسعه کسب و کار باشد، حمایت همه جانبه می‌شود.

حسنی مسوول زیست فناوری صندوق کارآفرینی امید در جلسه هم‌اندیشی انتقال فناوری به روستا‌ها گفت: میانگین حمایت صندوق از بخش کشاورزی بیش از ۴۵ درصد بوده است

وی افزود: بیش از ۳۰ سال از عمر صندوق در حمایت از کسب و کار‌های خرد می‌گذرد. ارائه تسهیلات ازدواج با ابتکار صندوق شکل گرفت و به بانک مرکزی واگذار شد. از سال ۹۷ تا به امروز عملکرد صندوق به گونه‌ای بود که منابع قابل توجه اشتغال آفرینی به صندوق اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم گفت: رشد مجموع دانش تولید در کشور نزدیک صفر است. فناوری مثل کالا نیست که منتقل شود و به شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مربوط می‌باشد.

رحمانی افزود: در برنامه هفتم توسعه یک سوم رشد ۸ درصدی که هدفگذاری شده است باید از محل بهره وری باشد.

وی اظهار داشت: آسیب از محل افزایش سرمایه در بهره وری اتفاق نمی‌افتد. سهم استان از منابع بانکی به اندازه سهم اقتصادی استان در کشور نیست. سیستم بانکی باید اقتصادی شود. دو درصد سهم صندوق کارآفرینی امید در مقایسه با اقتصاد استان شایسته نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تصریح کرد، سهم کشاورزی استان در کشور ۴ درصد است که برای ۱۰ درصد هدفگذاری شده است و این مهم از محل بهره وری باید محقق شود.

رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) هم گفت: ظرفیت بهره وری در کشاورزی ۹۰ درصد است که ۶۰ درصد آن در بخش اجرایی‌ست.

نظری افزود: روستا‌ها به سمت غیرمولد شدن در حرکت هستند. رویکرد پیشنهادی برای انتقال فناوری به روستاها، توسعه مشارکتی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.