سخنگوی دولت:

مسمومیت دانش‌آموزان استان قم بررسی می‌شود

سخنگوی دولت گفت: وزیر بهداشت برای بررسی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان استان قم، عازم این استان شده است.

علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزیر بهداشت برای بررسی موضوع مسمومیت دانش‌آموزان استان قم، عازم این استان شده است، اما مطابق گزارش‌های اولیه پزشکی، اثر مسمومیت بلند مدت نیست.

سخنگوی دولت عنوان کرد: برای بررسی بهتر عوامل این مسمومیت، همکاری بین وزارت اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است.

وی افزود: با توجه به برخی از مباحثی که پیرامون حوادثی در برخی از دبیرستان‌های دخترانه استان قم پیش از این در جلسات قبلی هیات دولت توسط وزیر آموزش و پرورش ارائه شده بود و ماموریتی که به وزیر اطلاعات داده شده بود امروز وزیر اطلاعات گزارش اولیه را از بررسی‌های اولیه در مجموعه هیات دولت ارائه کردند.

سخنگوی دولت بیان کرد: البته فرضیه‌های مختلفی بود که در حوزه‌های پزشکی در حال بحث و بررسی به ویژه با ظرفیت‌های پزشکی استان قم است.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: رئیس دانشکده علوم پزشکی استان قم متخصص حوزه سم‌شناسی است و استان قم هم ظرفیت پزشکی خوبی دارد. ۱۵ عضو هیات علمی از خود دانشگاه‌های استان قم در حوزه‌های پزشکی و حوزه‌های مرتبط با پزشکی در حال همکاری برای بررسی موضوع هستند.

وی افزود: با این حال هیات دولت امروز وزیر بهداشت را عازم قم کردند برای اینکه به عنوان نماینده دولت از نزدیک به صورت میدانی‌تر موضوع مورد بحث و بررسی قرار بدهند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مطابق گزارش‌های ارائه‌شده است هیچ کسی از این دانش‌آموزان بستری در بیمارستان باقی نمانده است. بویی که گفته می‌شود استنشاق شده و یا هر عاملی که اتفاق افتاده اثر کوتاه مدت و گذرا داشته و مطابق گزارش‌های پزشکی اولیه اثر ماندگاری نداشته است.

بهادری‌جهرمی گفت: اما برای شناسایی ابعاد و زوایای آن هم وزیر بهداشت عازم قم شده است و هم نمایندگانی از وزارت اطلاعات که در قم هستند با وزیر همکاری خواهند داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
جانی که رفت رو چه کسی بررسی میکنه؟
حتماالان میگیدتحریم هاباعث مسمومیت بوده؟
آخرین اخبار