سازمان بین المللی نجات کودکان

غرب رفتار دوگانه نسبت به کودکان مهاجر را متوقف کند

سازمان بین المللی نجات کودکان گفت کودکان اوکراینی نسبت به پناهجویان زیرسن از کشورهای دیگر در شرایط بهتری قرار دارند.

 سازمان بین المللی نجات کودکان در برلین پایتخت آلمان گزارشی را در مورد وضعیت کودکان پناهجو با نام «امنیت برای برخی» ارائه کرده است. در بخشی از گزارش این نهاد آمده است: «هرچند خانواده هایی اوکراینی که از جنگ در کشورشان فرار می‌کنند، می‌توانند به طور قانونی وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شوند و از حمایت همه جانبه برخوردار گردند، پناهجویان از سایر کشورهای دیگر، در راه رسیدن به اتحادیه اروپا عدم پذیرش و خشونت را تجربه می کنند.»

این موسسه خیریه کودکان خواسته است تا از برخوردی که با پناهجویان اوکراینی می‌شود به عنوان برخورد معیاری برای یک سیاست مهاجرتی جدید استفاده شود.

به گفته این سازمان، اتحادیه اروپا با سیاست «عدم پذیرش و بازدارندگی اش»، می‌پذیرد که مردم در حال فرار از طریق مسیر مدیترانه جان خود را از دست می‌دهند که آمار آژانس پناهندگی سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۱۹ نشان می دهد تاکنون حداقل ۸۰۰۰ پناهجو کشته یا مفقود شده اند.

این سازمان تأکید می‌کند: این بدان معناست، از هر ۵۰ نفری که از مسیر مدیترانه برای رسیدن به اتحادیه اروپا استفاده می‌کنند، به دلیل سیاست بازدارندگی اتحادیه اروپا، یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.

در اجلاس اتحادیه اروپا در هفته گذشته، سران کشورها و حکومت‌ها از تشدید سیاست های پناهندگی و مهاجرت و همچنان گسترش حصارهای مرزی در سرحدات خارجی اتحادیه اروپا به منظور کاهش تعداد مهاجران غیرقانونی به این اتحادیه صحبت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.