در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

طراحی پهپادی بومی و دانش بنیان با قابلیت تشخیص نوع آفت گیاهان

کارشناس یک شرکت دانش بنیان گفت: از جمله مزایای پهپاد طراحی شده، خودکار بودن خطایابی در خدمات بازدید است.

زهرا السادات عطاری، طراح و عضو  یک شرکت دانش بنیان گفت: پهپاد طراحی شده در این شرکت دانش بنیان، برای بازدید خطوط و پست‌های انتقالی برق، بازدید بصری نیروگاه خورشیدی بازدید و ارزیابی دکل‌های مخابراتی و بازدید مشعل‌های پالایشگاهی کاربرد دارد. این پهپاد تحت تاثیر نویز دکل‌های برقی قرار نگرفته و تصاویر و تحلیل درستی را ارسال می‌کند.

به گفته وی از جمله مزایای این پهپاد، خودکار بودن خطایابی در خدمات بازدید، مستندسازی اطلاعات و ایجاد آرشیو و امکان مقایسه تصاویر در بازدید‌های مختلف، افزایش دقت نسبت به تحلیل انسانی، افزایش میزان بازدهی و ارائه دیدگاه آماری به کاربر است.

او بیان کرد: از دیگر توانمندی‌های این پهپاد می‌توان به پایش عملیات و ماشین آلات معدنی جهت تشخیص عوامل خطر آفرین، کشاورزی هوشمند، شمارش گیاهان و تحلیل میران رشد و سلامت گیاه، شناسایی و تشخیص نوع آفت را می‌توان نام برد.

او افزود: پهپاد طراحی شده از قابلیت پردازش تصاویر ابر طیفی مانند استخراج طیف مواد معدنی، برآورد میزان فراوانی مواد معدنی، افزایش کیفیت تصاویر ابر طیفی است. پردازش رادیویی مانند رفع نویز و قطعه بندی تصاویر و ادغام تصاویر چند طیفی و تحلیل وضعیت خاک کشاورزی و مزارع از دیگر توانمندی‌های این وسیله خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار