۳۵ کیلومتر از باند دوم اردبیل - سرچم در سال آتی به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل و بهره برداری ۳۵ کیلومتر احداث باند دوم اردبیل - سرچم در سال آتی با هدف افزایش طول بزرگراه‌های استان خبر داد.

محبوب حیدری با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های مهم، حیاتی و شریانی استان اردبیل محور اردبیل - سرچم بوده افزود: طول کل پروژه احداث باند دوم اردبیل - سرچم ۱۷۸ کیلومتر در ۷ قطعه هست که ۱۲۴ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی در استان‌های آذربایجان شرقی و زنجان می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به ۳۲ کیلومتر طول بهره برداری شده این محور اشاره کرد و گفت: ۱۳۵کیلومتر برای این محور پیمانکار انتخاب شده و عملیات اجرایی تمامی قطعات فعال و در حال حاضر ادامه دارد.

حیدری افزود: در ۴۳کیلومتر باقیمانده مسیر مطالعات تکمیل شده و پیگیر هستیم تصمیم گیری برای احداث آن انجام و عملیات اجرایی شروع شود.

او تصریح کرد: هم اکنون در فصل زمستان، یخبندان و برف سه عملیات خاکبرداری، تولید مصالح روسازی و آسفالت و روسازی بتنی و خاکریزی سنگی را در پروژه‌های راهسازی می‌توان ادامه داد.

عضو شورای اداری استان اردبیل با تقدیر از پیمانکاران و عوامل اجرایی پروژه گفت: به محض مساعد شدن شرایط جوی سایر عملیات اجرایی در پروژه شامل عملیات خاکریزی، روسازی و آسفالت را انجام خواهیم داد.

حیدری اعتبار مورد نیاز برای کل پروژه اردبیل - سرچم را ۸۳ هزار میلیارد ریال یادآور شد و گفت: از محل ماده ۵۶ بانک صادرات ۴ هزار میلیارد ریال که خوشبختانه تخصیص اعتبار آن محقق و از محل تهاتر نفت با قرارگاه خاتم الانبیاء نیز به قطعه ۷ پروژه با مساعدت مسئولین استان این مهم اتفاق افتاد.

او به تکمیل ۳۵ کیلومتر و بهره برداری در سال آتی از قطعات این پروژه با هدف افزایش طول بزرگراه‌های استان اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال مجموع مطالبات تاسیساتی و ارزیابی، پیمانکاران و مهندسان مشاور پروژه است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.