خشم کارکنان گوگل از تصمیم جدید شرکت برای اخراج بیش از ۴۰۰ نفر

گوگل صد‌ها کارمند خود را در هند به عنوان بخشی از اخراج مداومی که این شرکت در یک مقطع اعلام کرد، تعدیل کرده است.

گوگل ۴۵۳ کارمند خود را در هند اخراج کرده و یک شبه آن‌ها را از کار خود محروم کرده است.

پس از آن که مدیر عامل گوگل برنامه خود را برای اخراج حدود ۱۲۰۰۰ کارگر از کارمندان این شرکت از دفاتر مرکزی مختلف در سراسر جهان اعلام کرد، اولین دور از اخراج‌های گوگل از آمریکا آغاز شد.

حدود ۴۵۰ کارمند واحد‌های ویژه هند که در مراکز اصلی گوگل در این کشور یعنی گوروگرام، بنگلور و حیدرآباد کار می‌کردند، شبانه نامه‌های پایان کار دریافت کردند.

بسیاری از کارکنان آسیب دیده به لینکدین مراجعه کردند تا خشم خود را نسبت به اخراج‌های ناگهانی دسته جمعی ابراز کنند. در یک یادداشت احساسی، یکی از کارمندان اخیرا اخراج شده از گوگل که به عنوان مدیر استراتژیک توسعه شریک برای Google India کار می‌کرد، اظهار داشت که اخراج او از گوگل زندگی اش را به عقب برده است.

این کارمند در پست خود در لینکدین افزود: دیروز خبری دریافت کردم که هرگز به آن فکر نمی‌کردم، من از سمت خود به عنوان مدیر توسعه شریک استراتژیک در Google India در ساعت ۸:۳۴ بعدازظهر IST اخراج شدم وزندگی من وارونه شده است.

وی افزود: من به عنوان یک کارمند گوگل، همیشه تمام تلاشم را برای این شرکت انجام داده‌ام و مفتخرم که پاداش‌های فوری برای زحماتم دریافت کرده ام.

در حالی که این مطمئناً برای همه کارمندان آسیب دیده ناامید کننده است، ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل در یک پست وبلاگی از تصمیم خود عذرخواهی و تاکید کرد که این تصمیم دشواری بود و شرکت بررسی دقیقی را در این زمینه انجام داده است.

ساندرا تاکید کرده است کارمندانی که تحت تأثیر آخرین اخراج قرار می‌گیرند، یک بسته حقوقی اخراج دریافت خواهند کرد که شامل ۱۶ هفته حقوق، دو هفته برای هر سال اضافی در Google و حداقل ۱۶ هفته حق GSU است.

Google همچنین پاداش‌های سال ۲۰۲۲ و زمان تعطیلات باقی‌مانده را پرداخت می‌کند. سایر مزایا شامل ۶ ماه مراقبت‌های بهداشتی، خدمات اشتغال، و پشتیبانی مهاجرت برای افراد آسیب‌دیده نیز در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است که گوگل در اوایل سال جاری اعلام کرد که ۱۲۰۰۰ کارمند یا تقریباً ۶ درصد از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد و این اخراج شامل تمام مقر‌های جهانی آن از جمله آمریکا خواهد شد و این تصمیم به دلیل کاهش رونق اقتصادی که توسط شرکت‌های فناوری، شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، آمازون و متا در طول همه گیری کرونا شاهد بودیم، اتخاذ شده است.

منبع: وبسایت البلد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار