حمایت از فعالان حوزه بازی های سرگرمی، فناوری‌های رایانه‌ای و صنایع وابسته

نمایشگاه تخصصی بازی‌های سرگرمی، فناوری‌های رایانه‌ای و صنایع وابسته دوم تا پنجم اسفند برگزار خواهد شد.

رضا امیدی، مجری برگزاری نمایشگاه تخصصی بازی های سرگرمی، فن آوری‌های رایانه‌ای و صنایع وابسته گفت: بر اساس توافقی که در ابتدای سال با سازمان توسعه و تجارت انجام شد مقرر شد تا در نمایشگاه بین‌المللی تهران، نمایشگاهی با این عنوان برگزار شود.

وی افزود: جمع آوری هم زمان فعالان در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری بازی‌های رایانه‌ای هدف اصلی این رویداد بوده است.

امیدی در ادامه با اشاره به این که هدف این نمایشگاه به نمایش گذاشتن دستاورد‌های این صنعت است، تاکید کرد: این نمایشگاه تلاش دارد تا گامی برای حمایت از فعالان و دست اندرکاران این صنعت بردارد و زمینه ساز بیان دیدگاه‌ها و ارزیابی نقاط قوت و ضعف و آنچه برای ارتقای این صنعت می‌توان انجام داد در این نمایشگاه دنبال شود.

امیدی در ادامه با اشاره به عملکرد‌های سازمان توسعه و تجارت عنوان کرد : هماهنگی با مسئولان نمایشگاه بین المللی تهران انجام شد تا این نمایشگاه ، دوم تا پنجم اسفند برگزار شود. نمایشگاه در سالن ۴۱ ضلع غربی نمایشگاه بین المللی از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ برگزار می‌شود.

امیدی در ادامه افزود: در عرصه داخلی نیز بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه و وزارت صمت در این حوزه رایزنی‌هایی کرده اند تا از ظرفیت آن‌ها برای اطلاع رسانی برخوردار شویم. 

امیدی با تاکید بر لزوم برگزاری نمایشگاه در مقایسی با کیفیت تاکید کرد: این نمایشگاه به دنبال جذب سرمایه گذاران  است. ۳۵ فعال به صورت انفرادی و یا پاویون در این نمایشگاه حضور دارند. امسال نمایشگاه صرفا با حضور شرکت‌های داخلی است هر چند که با شرکت‌هایی از ترکیه و امارات نیز صحبت‌هایی شده بود که شرایط برای حضور آن‌ها فراهم نشد.

وی در ادامه گفت : برای سال آینده برنامه داریم تا شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی نیز در این نمایشگاه حضور داشته باشند. از جمله آن‌هایی که در حوزه سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای فعال هستند در دستور کار قرار دارند تا با شرکت‌های داخلی تبادل دیدگاه و دستاوردهایشان را داشته باشند.

او بیان کرد: در همین حال به دنبال اعزام گروه‌های فعال این حوزه به صورت ایجاد پاوین در خارج از کشور هستیم و در این چارچوب نیز با سازمان توسعه و تجارت رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

وی در پایان درباره حضور دانش آموزان در این نمایشگاه نیز تاکید کرد که از طریق آموزش و پرورش اقداماتی انجام شده و در برنامه‌هایی همچون شاد اطلاع رسانی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار