معاون قوه قضائیه خبر داد؛

بهره برداری از ۹ پروژه عمرانی تا پایان امسال در سیستان و بلوچستان

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از بهره برداری از ۹ پروژه عمرانی تا پایان اسفندماه در سیستان و بلوچستان خبر داد.

 حسن بابایی در نشست پیشبرد و بررسی موانع حدنگاری استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی که با حضور مدیران کل و رؤسای واحدهای ثبتی دو استان در زاهدان برگزار شد، گفت: سازمان ثبت باید افق جدیدی را متناسب با مأموریتها و شرح خدمات جدید در رابطه با تولیت امر حدنگاری برای خود تعریف کند و آسیب شناسی جامعی از موانع و مشکلات فرارو ذیل آن انجام گیرد.

وی با اشاره به کمبودهای این سازمان بویژه در زمینه نیروی انسانی و فقدان تأسیس ادارات ثبت در برخی شهرستانها ابراز امیدواری کرد: با اقدامات صورت گرفته، درتمامی شهرستانهای این استان در آینده نزدیک واحد ثبتی افتتاح شود که البته برای انجام این کار نیازمند نیروی انسانی هستیم.

وی با اعلام خبر بهره برداری از ۹ پروژه عمرانی در سیستان و بلوچستان تا پایان اسفندماه اظهار کرد: مدیران ثبتی باید بیشترین بهره را از شرکت‌های مشاور جهت تهیه نقشه و تشکیل پرونده ببرند و با نظارت دقیق بر شرح خدمات درخواستی و صدور تأییدیه های لازم با همکاری امور اراضی، علاوه بر تسریع حدنگاری، افزایش کیفیت کار را نیز مدنظر قرار دهند.

بابایی افزود: متناسب با مساحت و نیاز استان‌ها، سازمان ثبت نسبت به تأمین اعتبار لازم اقدام می‌کند و لازم است با افزایش حق الزحمه اعضای هیأت‌های تعیین تکلیف و اقدامات جهادی این هیئتها، خروجی‌های مثبت آنها افزایش یابد.

وی گفت: باید با ایجاد هماهنگی با هیأت‌های تعیین تکلیف و ارائه مشوق‌های لازم، فضای صدور آرای منفی با برخی سخت گیری های غیر ضروری شکسته شود و با درایت اعضای این هیأتها به ویژه قضات، خروجی‌های مثبت آنها افزایش یابد و طوری نشود که با این همه تأکیدات و ضرورت پیشبرد حدنگاری، صدور آرای منفی در هیئت‌های تعیین تکلیف موجب توقف و کندی کار شود چرا که باید برای تمامی عرصه‌های کشور سند صادر شود و سازمان ثبت نیز با اعتبارات لازم برای تمامی عرصه‌ها نقشه‌های مورد نیاز را تهیه می‌کند و دیگر هیچ بهانه‌ای برای عدم اقدام دستگاه‌ها در حدنگاری پذیرفته نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار