کره جنوبی برنامه موشکی خود را توسعه می‌دهد

کره جنوبی با هدف ارائه برنامه‌ای جدید در زمینه اقتصاد فضایی، قصد دارد برنامه توسعه موشکی داخلی خود را گسترش دهد.

نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که پس از آنکه کره جنوبی شراکت خود با روسیه را برهم زد، اکنون تصمیم گرفته تا در راستای ارائه برنامه بلندپروازانه در زمینه اقتصاد فضایی جهان، برنامه موشکی داخلی خود را توسعه دهد.

سئول ماه گذشته قرارداد خود را با مسکو به نفع یک اپراتور اروپایی برای پرتاب ماهواره به فضا لغو کرد. این کشور که سال‌ها برای ارسال کاوشگرهای خود به مدار زمین به روسیه متکی بود، اقدام خود را به دلیل تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه کرملین عنوان کرد.

معاون وزیر علوم کره جنوبی هم در این باره اعلام کرد: «برنامه ما با روسیه در زمینه پرتاب ماهواره به کل از بین رفت، صنعت فضایی و به طور کل امنیت ملی ما نیازمند آن است که زمانی که خودمان بخواهیم این ماهواره با پرتاب کنیم.»

این در حالیست که چین، که از رقبای اصلی کره جنوبی در منطقه محسوب می‌شود و سال‌ها تنش‌ میانشان در زمینه‌های مختلف شدید شده است، هفته گذشته اعلام کرد که با هدف حمایت از شبکه نظارت ماهواره‌ای خود در اقیانوس، قصد دارد یک پایگاه زمینی در قطب جنوب تاسیس کند.

اقدام چین در ساخت پایگاه زمینی در قطب جنوب پس از آن صورت می‌گیرد که کشور‌های غربی از ارائه خدمات به پکن سرباز زدند. در سال ۲۰۲۰ یک شرکت سوئدی که دارای پایگاه‌های زمینی به منظور کمک به پرواز فضاپیما‌های چینی و اطلاعات پیرامون آن بود، از امضای قرار جدید با این کشور اجتناب کرده و دلیل این اقدام را تغییر ژئوپولیتیک عنوان کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار