بررسی مشکلات کامیون‌ها در مرز آستارا در کمیسیون اصل نود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از ورود این کمیسیون به مشکلات کامیون‌ها در مرز آستارا و توقف تعداد قابل توجهی از کامیون‌ها به صورت روزانه در این مرز خبر داد.

علی خضریان در تشریح نشست کمیسیون اصل نود گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده برای کامیون‌ها در مرز آستارا و توقف تعداد قابل توجهی از کامیون‌ها به صورت روزانه در این مرز کمیسیون براساس گزارشات رسیده به طرز کار دستگاه‌های مربوط از جمله گمرک، سازمان راهداری و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه ورود کرد.

وی افزود: در این جلسه مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، رئیس گمرک و مسئولان ارشد سازمان راهداری گزارشی در خصوص آخرین وضعیت مرز آستارا و همچنین ملاحظات اقتصادی و سیاسی صادرات و ترانزیت کالا از جمهوری اسلامی ایران به سمت کشور‌های آذربایجان و روسیه ارائه کردند. مقرر شد دستگاه‌های مربوط گزارش کامل خود را از وضعیت مرز و پیشنهادات اصلاحی تقدیم کمیسیون کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن مرز وسیع آبی، خاکی و دریایی و ظرفیت بالای ترانزیتی و قرار گرفتن در منطقه مهم جغرافیایی از نعمت مرز به خوبی استفاده نمی‌کنند، گفت: آنچه که علت اصلی مشکلات پیش آمده در مرز‌های کشور است نبود یک مدیریت واحد در مرز و برخی از تعارض منافع‌ها است که لازم است هرچه سریع‌تر در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری شده و در مورد مرز‌های کشور یک مدیریت واحد تصمیم گرفته و پاسخگو باشد تا بیش از این فرصت بزرگ تجاری از کشور سلب نشود و در این خصوص قرار شد سازمان راهداری پیشنهادات خود را نیز به کمیسیون ارائه نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار