تقویت همکاری دوجانبه رادیو فرهنگ با وزارت میراث فرهنگی

در دیدار مدیر رادیو فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین الملل میراث فرهنگی بر تحقق هدف صیانت موثر از مواریث فرهنگی، تاریخی و طبیعی تاکید شد.

سید مرتضی کاظمی دینان مدیر شبکه رادیویی فرهنگ و حسین ساری مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه برخی مدیران شبکه فرهنگ عصر سه شنبه ۲ اسفندماه در دفتر این وزارت دیدار کردند. در این نشست درباره تولید برنامه‌های رادیویی با هدف شناخت بیشتر جاذبه‌های گردشگری کشور و معرفی صنایع دستی صحبت شد.

طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، ۳۷ درصد گردشگری بین‌المللی با انگیزۀ فرهنگی است و به طور چشمگیری این فرایند در حال افزایش است. رشد روزافزون این نوع از گردشگری، توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران را در جهان به خود معطوف کرده است و در فرایند برنامه‌های توسعۀ ایران نیز این تأثیر به خوبی مشاهده می‌شود، اما آنچه بیش از این مورد توجه است آشنایی مردم کشور با فرهنگ‌ها و سنت‌های مختلف به عنوان میراث ناملموس و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به عنوان هویت فرهنگی است که رادیو فرهنگ با افزایش برنامه‌هایی برای معرفی میراث فرهنگی و صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری تلاش دارد در سال آینده همکاری ویژه‌ای با وزارت مربوطه داشته باشد.

کاظمی دینان مدیر رادیو فرهنگ در این دیدار تاکید کرد: هنجار‌های فرهنگ سنتی برگرفته از میراثی است که به نسل امروزی رسیده است از این رو فرهنگ سنتی بخصوص پا گرفته از گذشته‌های دور در مناطق مختلف، که هنوز دارای اصالتی فرهنگی هستند، می‌توانند گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. بر این مبنا است که برنامه سازان رادیو فرهنگ در برنامه‌هایی، چون «هفت کوچه»، «هفت اقلیم» و همچنین مسابقه ایرانگرد بر نقش آن در شکل گیری، رشد و توسعه گردشگری تاکید دارند و فرهنگ را سنگ بنای توسعه گردشگری کشور در نظر می‌گیرند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تداوم همکاری دوجانبه رادیو فرهنگ با وزارت میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی ثمرات فرهنگی خوبی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار