دانستنی‌های خودرو؛

گل و لای چه تاثیری در خودرو دارد؟

در مطلب زیر شما را با اثرات گل و لای بر رنگ و تمام قسمت‌های ماشین آشنا کنیم.

شاید فکر کنید زمانی که فصل زمستان است و با بارش برف و باران، ماشین شما کثیف و آغشته به گل و لای می‌شود، نیازی نیست سریع آن را بشویید و کلا بی خیال شستن تمیز کردن خودرو خود می‌شوید. به همین منظور می‌خواهیم 

همه متوجه یک ماشین تمیز و یک ماشین کثیف می‌شوند. آن دسته از خودرو‌هایی که روی شیشه کناری یا پشتی آن نوشته شده «لطفا مرا بشویید» همیشه توجه راننده یا سوار را به خود جلب می‌کند. هیچ کس نمی‌خواهد خودرو او آنقدر کثیف باشد که این جمله را برای او به کار ببرند. با این حال، چیزی که به نظر می‌رسد این است که گل و لای و کثیفی هم به داخل و هم به خارج وسیله‌ی نقلیه‌ی شما آسیب می‌رسانند.

اثرات گل و لای بر رنگ ماشین:
ماندن گل و لای روی خودروی شما می‌تواند باعث آسیب به لاستیک ها، رنگ آمیزی، تعلیق و موارد دیگر شود. ما می‌دانیم که گل و لای بخشی محبوب در آفرود است، اما ماندن وسیله نقلیه شما در گل و لای می‌تواند خوردگی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این آسیب می‌تواند منجر به صرف هزینه‌های کلان شما برای تعمیرات و نوسازی در دراز مدت شود. گل و لای ترکیبی از آب، خاک و سنگ است که همگی می‌توانند بر ظاهر و عملکرد وسیله نقلیه شما تأثیر منفی بگذارند. بنابراین، چرا تمیز کردن گل و لای خودروی خود ضروری است؟ برای اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

• به گفته کارشناسان، باقی ماندن گل روی وسیله نقلیه شما برای یک یا دو روز ممکن است خوب باشد. اما هر چیزی بیش از یک هفته می‌تواند باعث آسیب شود.

• گل خشک یا پوسته دار روی یک وسیله نقلیه می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر روی رنگ سازی داشته باشد و منجر به تشکیل زنگ شود. با این حال، تمیز کردن منظم و تعمیر کار رنگ می‌تواند خودرو را از این اثرات محافظت کند.

• باقی ماندن گل و لای روی رنگ خودرو باعث می‌شود به مرور رنگ آن از بین برود و پس از شستن به مرور زمان متوجه تغییر رنگ خودرو می‌شوید.

• قطعات کوچکتری که با خاک و گل در تماس هستند، از جمله سیستم فرمان و ترمز، اگر بلافاصله تمیز نشوند، سریعتر فرسوده می‌شوند.

• گل و لای ناشی از باتلاق‌ها ماهیتی اسیدی دارد و می‌تواند آسیب به خودرو را افزایش دهد.

• زیرانداز یکی از مواردی است که اکثر صاحبان خودرو از آن غفلت می‌کنند. اگر به طور منظم تمیز نشود، گل می‌تواند بر چندین جزء از جمله قاب، مهر و موم روغن محور، قرقره‌های بیکار و سیستم تعلیق تأثیر بگذارد.

• اگر وسیله نقلیه شما خط و خش داشته باشد و برای چند روز در معرض گل و لای باشد، می‌تواند آسیب جبران ناپذیری به فلز وارد کند و احتمال ایجاد زنگ زدگی را افزایش دهد.

کثیفی در داخل و خارج خودرو دشوار است
کثیفی اثرات منفی زیادی روی رنگ دارد. نه تنها باعث قدیمی به نظر رسیدن خودرو می‌شود، بلکه نوشتن روی خودرویی که خاک و کثیفی روی آن نشسته است، می‌تواند باعث خراشیدگی و سایر آسیب‌های دائمی شود. همچنین، کثیفی که با باران مخلوط می‌شود می‌تواند یک ترکیب اسیدی ایجاد کند که می‌تواند فلز را ضعیف کند و آسیب قابل توجهی را روی سطح نشان دهد. اگر مالک خودرو قصد دارد بعداً خودرو را بفروشد، تمیز نگه داشتن بیرون خودرو نیز می‌تواند به ارزش فروش مجدد کمک کند.

با این حال فقط به دلیل تمیز بودن بیرون خودرو به این معنی نیست که آسیب به وسیله نقلیه (یا سرنشینان آن) از بین رفته است. کثیفی ناقل باکتری است، به این معنی که می‌تواند یک خطر خاموش درست در میان یک نیاز رایج که مردم هر روز از آن استفاده می‌کنند وجود داشته باشد. صاحبان خودرو به وسایل نقلیه خود با خانواده خود اعتماد می‌کنند و حتی ایمن‌ترین رانندگان نیز نمی‌توانند کسانی را که دوستشان دارند در برابر بیماری‌هایی که در کثیفی ماشینشان وجود دارد محافظت کنند.

آلودگی بیشتر از ظاهر تاثیر می‌گذارد
برخی از بیماری‌های مرتبط با خاک عبارتند از عفونت زخم، گاستروانتریت، و سندرم‌های تنفسی خاص. بسیاری از این علائم مرتبط با سلامتی به سادگی با بلعیدن گرد و غبار یا خاک حاوی باکتری به دست می‌آیند. وقتی کثیفی در یک وسیله نقلیه می‌نشیند، احتمال بلعیدن برخی از باکتری‌های مضر به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

همچنین، کثیفی داخل وسیله نقلیه می‌تواند بر احساس راننده در دراز مدت تأثیر بگذارد. اشاره می‌کند که وقتی داخل خودرو تمیز است، راننده و مسافران احساس بهتری نسبت به خود و زمانی که در وسیله نقلیه می‌گذرانند دارند. برداشتن گام اضافی برای به دست آوردن جزئیات یک وسیله نقلیه می‌تواند چیزی باشد که حال بد را به یک خودرو عالی تبدیل می‌کند.

اجازه ندهید کثیفی بر روحیه یا سلامت مسافران خودرو تأثیر بگذارد.

منبع: بیتوته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار