خدمت رسانی در اربعین امسال، دو برابر سال‌های قبل بود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به سنگ تمام موکب‌های استان در خدمت رسانی گفت: در ایام اربعین امسال دو برابر سال‌های قبل خدمت رسانی کردیم.

جوینده در مراسم تجلیل از فعالان اربعین شهرستان نهبندان گفت: در ایام اربعین بیش از ۵۰ موکب تدارکات حضور عاشقان سید الشهدا (ع) را فراهم کردند.

او با اشاره به اینکه بیش از این تعداد، مردم پشتیبانی را در بخش‌های مختلف را برعهده داشتند، افزود: مسئولان موکب‌های خراسان جنوبی در ایام اربعین به معنای واقعی سنگ تمام گذاشتند.

جوینده ادامه‌داد: امسال اربعین بسیار استثنایی را پشت سر گذاشتیم، چرا که ورودی زوار به شهر‌های زیارتی عراق بیش از تصور و فوق‌العاده بود.

بنا به گفته رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ، در هیچ سالی به اندازه اربعین ۱۴۰۱ حضور زائر در مواکب را نداشتیم.

او با اشاره به اینکه بیشتر خدمت رسانی مواکب خراسان جنوبی در سایت کاظمین بود، گفت: تلاش ما بر این بود که نهایت خدمت رسانی را به زائران اباعبدالله داشته باشیم.

جوینده اظهار کرد: مردم ولایتمدار و دوست دار اهل بیت (ع) خراسان جنوبی علی رغم مشکلات اقتصادی میدان داری خوبی را در بحث خدمت رسانی به زوّار داشتند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر کمیت، موکب‌های خراسان جنوبی از نظر کیفیت هم بسیار عالی عمل کردند و هر آنچه مورد نیاز زوار بوده در اختیار آنان قرار دادند.

او با اشاره به اینکه با تلاش مردم نیک‌اندیش خراسان جنوبی بیش از دو برابر سال‌های قبل به زائران سید الشهدا (ع) در ایام اربعین خدمت رسانی کردیم، افزود: امسال این آمار به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید.

جوینده گفت: در اربعین امسال آمار پخت نان به ۵۴۵ هزار قرص نان رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: با همت مواکب خراسان جنوبی از کوچک‌ترین تا بزرگترین نیاز زوار را مد نظر قرار دادیم و در راستای تأمین آن قدم برداشتیم.

او با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار وارد فصل گرم سال در ایام اربعین شدیم، یادآور شد: در این زمینه برای تسهیل سفر زائر و کاهش دمای هوا ۱۵ هزار مترمربع سایبان ایجاد کردیم.

در پایان این مراسم از فعالان مواکب شهرستان نهبندان تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار