بهره مندی ۲۰۰ روستانشین از آموزش‌های صنایع دستی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی در مناطق روستایی و حاشیه نشین شهرستان‌های نهبندان و سربیشه خبر داد.

کاوسی گفت: توانمند سازی محلی با رویکرد کسب و کار‌های خرد از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی در مناطق روستایی و حاشیه نشین است.

او ارتقای سطح توانایی و مهارت‌های راهبردی و کاربردی در مسیر توسعه پایدار مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌ها دانست و افزود: ارتقای سطح زندگی روستائیان، اجرای سیاست‌های ماندگاری ساکنین در روستاها و شناخت پتانسیل‌ها و استعداد‌های موجود در روستا‌ها از جمله مباحث آموزشی این دوره‌ها است.

کاوسی بیان کرد: دسترسی به اطلاعات در جوامع روستایی و توانایی سازماندهی محلی، تقویت اقتصاد روستایی بر پایه صنایع دستی و گردشگری و توانمندسازی جوامع محلی با استفاده از پشتوانه فرهنگ بومی از دیگر مباحث و اهداف آموزشی این دوره‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه در این دوره‌ها ۲۰۰ نفر در قالب ۲۰ گروه علاوه بر آموزش صنایع دستی، آموزش مفاهیم اقتصادی و اجتماعی را فرا می‌گیرند، عنوان کرد: افراد با استعداد و علاقمند در این دوره‌ها بعد از آموزش رها نمی‌شوند بلکه از سوی شرکت آموزش دهنده تحت پوشش قرار گرفته و در جهت اشتغال پایدار با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

او میزان هزینه برای این دوره‌ها را ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: رشته‌های آموزشی بر اساس فعالیت و سابقه افراد در رشته چرم دست دوز، گلیم بافی، تراش سنگ، رودوزی‌های سنتی، سوزن دوزی، درویش دوزی، معرق چوب و خراطی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.