هوای اصفهان، ناسالم برای گروه‌های حساس

میانگین شاخص کیفیت هوای اصفهان امروز براساس داده‌های ۱۶ ایستگاه پایش فعال ۱۰۵ AQI است.

جمشید لقایی مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان با بیان اینکه میانگین شاخص کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز شنبه ششم اسفند بر اساس داده‌های دریافتی ۱۱ ایستگاه شهرداری در وضع سالم ثبت شد اظهار کرد: شاخص کیفیت هوا در ایستگاه‌های فرشادی با ۹۸، میدان باهنر با ۹۴، رهنان با ۸۸، خیابان فیض با ۸۷، ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۸۲، میدان انقلاب با ۸۶ و میرزا طاهر با ۶۲ AQI وضع سالم را نشان می‌دهد.


او افزود:، اما شاخص هوا در محله کردآباد با ۱۳۷، دانشگاه صنعتی با ۱۲۰، سپاهان شهر با ۱۰۷ و بلوار کاوه با ۱۰۴ AQI بیانگر وضع ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان) است.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، شاخص کیفیت هوا در خیابان استانداری با ۱۲۳، پروین با ۱۴۳ و بزرگراه خرازی با ۱۱۴ وضع ناسالم برای گرو‌های حساس و در ایستگاه احمدآباد با ۱۶۰ AQI وضع ناسالم برای عموم را نشان می‌دهد و در ایستگاه پایش خیابان رودکی با ۸۷ AQI هوا در وضع سالم است.
در شاهین شهر با ۶۳ AQI هوا سالم و در مبارکه با ۱۰۶ AQI هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.


شاخص کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضع آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.